05 februar 2015

Pasja vprega

Pri nas so trenutno kužki izredno popularni in mali se ves čas igra, da je kuža, mala pa tudi. Zato ni bilo dvoma, da bo eskimska "pasja vprega" pravi hit!
 Mala je dobila od dedka Mraza že doooolgo želenega gugalnega konja, ki smo mu pokradli vse trakove in vanje zapregli naše "kužke" (vi si lahko pomagate s katerimikoli dovolj močnimi trakovi):
 No, eden nam je potem ušel in razsajal in lajal po celi kuhinj še lep čas:D. Smo mu hoteli dat kako punčko, da jo vleče, pa se je odločil, da bo igral divjega haskija oz. malamuta (lastniki obojih pravijo, da so njihovi ps itisti, ki vlečejo sani, eni in drugi, ne vem, komu verjet;) in ne bo nikogar vlekel:D.
 Ker ima zlatolaska norice in tudi z noricami zelo rada nori okoli, jo je bilo treba potem nekak umirit... da bi se lahko spočila in prihranila kak atom energije za borbo proti bolezni... In sem odkrila toplo vodo - beri: čudežni recept, ki ga poznajo skoraj vse mame, meni je pa neka čisto novega:D No, bolje pozno kot nikoli, ne?;) Ta čudež se glasi računalnik oz. gledanje na računalniku (ker tvja itak nimamo, pa tudi dvomim, da predvajajo take reči:D).  Samo da nje nisem dobila na risanke, ampak na črnobeli dokumentarec o Eskimih iz leta 1959 in iz leta 1922:D.
PS: Nisva mogla verjet, koliko boljši so ti stari dokumentarci od modernih! V malo časa povejo ogromno (ja, ja, vem, sama delam isto napako - ampak jaz ne snemam domumentarcev, jaz sem amater in si to lahko privoščim, ok?;)), ogromno se naučiš, zanimivo je, brez vse tiste nepotrebne ala drame... Noro! Sem mislila, da se samo meni tako zdi, pa sem pokazala lubiju tisti del, kjer lezejo vsi iz čolna, ker mi je bilo noro, koliko se jih spravi tja not... in je potem še on gledal do konca, ves presenečen, kako je to zanimivo!
In mali so gledali ta dva dokumentarca kot začarani! Pa pri risankah (navadnih, na tvju, pri dediju in babici;) ne zdržijo tako dolgo (vsaj mali princ in velika vila ne)! To jih je pa vse tri čisto prevzelo!  Tudi pisnili niso in v bistvu so se ogromno naučili - nisem ravno pričakovala, da bi dejansko kaj odnesli od tega, razen, da se mala umiri in spočije...

Pokrila sem jih z ovčjo kožo, da jim je bilo toplo in da so se počutili bolj avtentično (vem, da ni krzno severnega jelena, ampak tega pač ne bi imela, so gotovo že zelo ogroženi in pri nas ne rabimo tega, naj ostane to za tiste reveže, ki morajo v tistem mrazu živet...) In čeprav je oboje v angleščini, ni to nobenega nič motilo. Vsake toliko sem jim kaj simulatno prevedla in to jim je čisto zadoščalo.

 Ne vem, kakšni so vaši otroci, ampak lahko poskusite najti kak star dokumentarec na temo, ki zanima vaše najljubše malo bitje. Mimogrede se tudi mi lahko naučimo marsikaj:) Recimo, da beseda Eskim pomeni v jeziku Indijancev "jedec surovega mesa" in da oni sami sebi pravijo Inuiti, Jupiki in še nekaj drugih besed imajo (odvisno od kraja bivanja). Pa da iglu pomeni dom in je lahko karkoli, kjer se da živet:). No, saj zveste še kaj, če boste ostali z mano v naslednjih dneh;)

Ni komentarjev: