22 marec 2012

Teme: PROMET

Kot že veste, sta punci zdaj doma - dojenček jima je prinesel "počitnice". To se mi zdi dobro iz več razlogov:
- glavni so bolezni (ne maram met bolnih dojenčkov, dejstvo, da nimajo prakitčno nobenega imunskega sistema me ravno ne potolaži...), 
- drugi je ljubosumje (težko sta ljubosumni, če sta skoz zraven:D), 
- tretji pa enostavno to, da nam je fino skupaj in mi je škoda, da ne bi bile, če oz. dokler je mogoče. Malidve sta pač rajši doma kot v vrtcu, pa čeprav imata res krasne vzgojiteljice. Otroci so pač radi s starši, kakorkoli obrneš, nimaš kaj. In mali sta samo 1x, čez par let me ne bosta več povohali in me podili stran, če se bom hotela kaj štulit zraven:D. Evo, zato sta doma;) (ker navadno ljudje zelo začudeno sprašujejo, zakaj pa to;).
Ampak 
- ker sta malidve strašansko uživali na svojih tematskih rojstnih dnevih in
- ker nočem, da bi kaj zamujali, ker nista v vrtcu in 
- ker sta začeli z mami fazo (očitno iskanje pozornosti ob dojenčku...), ki sem jo hotela prekinit oz. ukinit in se je ta sistem "igraj se z mano do onemoglosti in še malo naprej" enkrat že zelo dobro obnesel pri Ronji, ko je dobila sestrico, sem si rekla, da zmagovalnega konja pač ne menjaš:D in se začela res ogromno ukvarjati z njima, da prebrodita krizico (dejansko sistem dela - v 1 tednu sta že čisto drugi! Ok, priznam, jaz tudi, rahlo izmozgana, ampak ker vidim rezultate, vem, da se splača in tudi vedno več miru mi data, ker vesta, da se jima splača, da Svit zaspi:)

In kaj je ta "zmagovalni konj"? Ja, izi-pizi - pozornost, kot lahko v vsaki knjigi preberete:D. Otroci jo rabijo, če se kaj spremeni, je rabijo še več, da si zagotovijo, da je vse ok. Ampak ker se pri najboljši volji ne morem cele dneve z njima igrat s kockami in pit namišljenega čaja, sem stvar malo zakomplicirala. No, pa seveda zato, ker je to tudi njima bolj zanimivo, pa še kaj novega se naučita/zvesta, kar je zadnje čase strašansko moderno:). Torej smo začele s TEMAMI.
 
 Prva je bila promet. Zakaj ravno promet? Ronja je zadnje čase čisto usekana na prometne znake - in cele teme o znakih vseeno ne bi mogle met, ker bi se nam vsem priskutili, torej smo jo razširile na promet. 

Kaj smo počele? 
- štampiljkale s štampiljkami - vozili (to vidite na 2. sliki te objave). Te štampiljke (10 različnih vozil) je dobila Ronja za Lejlin rojstni dan (ja, babi in deda vedno prineseta še za 2. punco nekaj;) in so se super vklopile v temo, pa itak je Ronja čisto mahnjena na štemplanje.
- medtem, ko sta onidve tiskali s štampiljkami, sem sama izrezala in poštempljala 20 kartončkov - vsako vozilo po 2x, da sta nastala dva seta kartic.
Potem sem dala vsaki en set in še 3 ozke kartončke z oznakami za vodo (valovi), kopno (gore) in zrak (oblak) in punci sta vozila razporedili glede na to, kje vozijo. Vem, da je to čisto lahko in spet ena "nič takega" ideja, ampak onidve sta se zabavali in mislim, da sta vse prav razporedili:) Očitno otroci radi sortirajo:)

 Seveda pri nas nismo preveč rigorozni in seveda ima Lejla vedno svoje ideje, kako bo kakšno stvar uporabila in vedno se najde tudi kak popolnoma originalen način - tu je kartončke sestavila po svoje - mene spominjajo na raketo, ampak lahko da je to zaradi same teme;)

Ko sta vsa razporedili in se je Lejla naveličala razporejat po svoje, smo zmešale vse kartice in sta se punci šli spomin:
Kaj smo še počele? Brale knjigice o prometu - moram priznat, da se pozna, da imamo doma večinoma punčke (2:1, pa ta 1 je še mali in ne bere;) - imamo izredno malo knjig o prometu... (ne bi o tem, koliko jih imamo o živalih...)

Prebrale smo torej skupaj te knjigice o prometu in potem sta punci povedali obnovo in kaj jima je bilo najbolj všeč v zgodbi (eni vlak, drugi pa most). Spodaj pa vidite še eno fajn stvarco, ki sem jo čisto slučajno našla, ampak je moji starejši punčki strašaaaaansko všeč! Od poletja dalje je čisto nora na razne "naloge" - za 4. rojstni dan je namreč od dedija dobila eno tako revijo/knjižico z nalogami in so jo zasvojile!

Ker so te knjižice kar drage, ker niso tematske, dizajn je dostikrat prav nikakav in ker je vedno fino nekaj naredit po svoje, sem našla na netu še kup raznih tematskih nalog (žal vse v angleščini - zame ni važno, za kake črke za tamo pa bo) in je reševala tele printe. NI za povedat, kako je uživala - tako pri reševanju kot pri rezanju, hehe.

Tule je bilo treba za lokomotivo razporedit vagončke, ki so označeni od 1 do 10. To je naredila z levo roko - ok, z obema, ampak ji ni bilo glih težko in ravno ko sem se zbala, da ji bo vse skup dolgčas, je seveda zadevo malo "oplemenitila" (to je ipak moje dete:D). Ugotovila je, da vlak ne more vozit brez tirov in jih narisala in izrezala. pa seveda vse skup nima smisla, če ni notri potnikov - in jih je narisala, izrezala in položila na vagončke, da so potniki gledali ven.

Saj ne rečem, da nisem bila vesela, da ji ni bil problem razporedit številk (pošteno povedano nisem pričakovala, da jih bo poznala), ampak resnično navdušena sem bila pa nad njeno domiselnostjo s potniki in tiri - štet se sčasoma vsi naučijo, tega se pa ne spomni vsak otrok:).

Ok, dovolj hvale, hehe. Samo res je bila luškana, no! Saj mate svoje otroke (ok, večina;), valjda razumete;) Ampak gremo naprej. Kaj še smo počele s prometom?
Naredile smo IGRALNO ŠKATLO! V Angleščini rečejo temu "sensory box" - ampak v slovenščini se "čutna škatla" sliši kot kak erotični pripomoček, tako da sem jo rajši poimenovala po svoje. Vi pa kakor hočete;) 
  
Tu moram povedat, da te teme ne bi mogle tako dobro izvest brez "materialne pomoči" babice in dedka, ki sta posodila precej avtomobilčkov (onadva imata pač tudi vnuke, ne samo vnučk in sta precej bolje založena kot mi, ki imamo en avto, pa še ta je smetarski;) - je pa zato njun  omiljeni, kot vidite, saj je tudi pristal v škatli - na levi zgoraj, tanajtavečji;).
 
 To seveda ni vse, kar smo počeli na temo prometa, ampak da ne bo post predolg, dobite jutri naslednjo porcijo;) Stay tuned;) oz. ostanite izštekani/odštekani;).

Ni komentarjev: