19 julij 2022

Potovalni dnevnik - kako ohranimo spomine:)

Čisto hitra objavica o tem, kako lahko ohranimo spomine... na ustvarjalen in luškan način:) Kaj to je, sem pisala že na angleškem blogu in celo razlagala na yt kanalu, ampak tu pa sem vam hotela naštet par prednosti takega ustvarjanja:)

Zakaj ne bi samo slikali s telefonom? Nič nimam proti fotkam, vendar pa se vsaj jaz, ko smo v nečem, kar nam je zelo všeč delat, dostikrat ne spomnim slikat - mogoče sem dinozaver, ampak to mi je v bistvu všeč, takrat smo v trenutku in se ne spomnim na foto. Če pa se že, pa si dostikrat ne želim motit trenutka z elektroniko...
Včasih pa to niti ni praktično ali pa je celo nemogoče - ko se z z zlatolasko zdaj na morju vsako dopoldne raztegujeva (več o tem kdaj drugič;), ne morem zraven slikat - če bi, to ne bi bilo več to...
Kaj je rešitev? Da stvari opišemo ali narišemo ali polepimo, kakorkoliže se najrajši izražamo... v ustvarjalnem dnevniku:) Ki lahko počaka na zvečer, ko imamo čas čečkat v svoj mali zvežček:). To je ena prednost pred fotkami - da ni treba, da nastane v istem trenutku, kot se bodoči spomin dogaja...
Druga prednost je pa to, da v tem dnevniku zelo nadzorujemo, kaj bomo zapisali ali narisali - skrbno izbiramo spomine in lahko poudarimo to, kar se nam zdi pomembno in izpustimo to, kar bi samo motilo "sliko". Tako se obdrži vaša verzija spomina (seveda lahko pri tem pomagajo tudi otroci - z idejami, z besedilom (njihove domislice je vedno zabavno zapisat) ali pa celo z izdelki - ko smo delali letos kartice z mašinco za izrezovat oblike, mi je mala naredila takole morsko deklico:). Ni boljšega načina, kako ohranit spomin na naše ustvarjanje!
In tretja prednost je to, da to, kar sami narišemo, opišemo ali naredimo, se nam bolj živo usidra v spomin - drugače kot druge stvari - to je dokazano - nisem si tega jaz zmislila (čeprav se popolnoma strinjam z rezultati in bi tudi po izkušnjah enako rekla). Ampak spomini se drugače zapišejo, bolj so živi, ko pogledaš to, kar si risal, navadno še leta po tem, točno veš, kje si risal, kako je dišalo morje, vse... vse je bolj živo! Tudi če nisi umetnik;). Poskusite, če ne verjamete;)

Ni komentarjev: