22 junij 2021

Slikanje z zemljo

Še ena torkova naravoslovno-umetniška idejica: slikanje z zemljo. Ko sem bila mala, smo dopustovali na otočku, kamor je zahajal tudi slikar Tone Lapajne, bil je zelo fajn človek in inspiracija za tole luštno idejo - njegove slike z barjansko zemljo so še zdaj zelo cenjene in seveda čisto na drugem nivoju - ampak kolikor sem ga poznala, bi bil zelo vesel, če bi vedel, da nekje neki otroci ustvarjajo z zemljo, čeprav brez veziv, aditivo in čeprav naše slikice niso na nivoju visoke umetnosti:).
Zadeva je zeloooo enostavna: v gozdu, na vrtu, v parku,... naberete malo zemlje - 2-3 žlice so čez glavo!
Če je zemlja polna organskega materiala, jo lahko posušite in presejete. Če je po sušenju trda ko glina/ilovica, jo nastrgajte z navadnim ribežlom in potem presejte.
Dobite lep rjav prah... Tega zmešate z vodo (bolj redko bo bolj bledo, bolj gosto bo bolj močna barva) za najbolj enostavno varianto - ali pa z raznimi vezivi, če bi radi bolj obstojno barvo (jajce za tempero, gumi arabiko in kapljico medu za akvarele, akrilno vezivo ali razredčeno PVA lepilo za akrile, itd...)

Mi nismo komplicirali in sem zemljo zmešala samo z vodo - ker tole ne bo viselo v galeriji in mi je popolnoma vseeno, če te slike ne ostanejo na vekomaj veke, je to čisto ok.
Če naberete zemljo različnih odtenkov, lahko naslikate cele pokrajine. Lahko pa naslikate samo osnovne oblike in potem dopolnite s par črtami, narisanimi s flumastri. Enostavno, hitro in zelo veselo:)
* Če kdo poskusi, se priporočam za povratne informacije, saj sem ravno sredi snemanja tečaja o tehle naravnih ustvarjanjih (sicer v angleščini), pa vedno prav pride, če veš, kje se lahko zatakne ali kaj je komu všeč:).

Ni komentarjev: