28 februar 2016

Arašidovo (kikirikijevo) maslo

Kaj še lahko počnemo v deževnih dneh in mrzlih večerih? Lahko doma lupimo arašide, recimo. Ja, lahko bi tudi trli orehe, samo to je za male rokice malo težje, arašide pa še zmorejo. (No, letos tudi orehe, hehe:). Ampak vseno imajo arašidi svoje prednosti:).
 Zakaj bi to počeli, če lahko kupite že oluščene?
- Ker so oluščeni večinoma že slani, kar ni nujno to, kar si želite (vem, dobijo se tudi nesoljeni, ampak ne povsod in znajo bit zasoljeni s ceno, vsaj v času, ko je nastajal ta post, so bili;).
- Ker je to fina vaja za otroške prske - recimo da jim bo potem lažje pisat dolge spise, ko bojo meli tako nabildane prstke:D. Če imate take zgovorne otročiče, boljše prej mislit na to, da bojo nekoč vse to hoteli napisat;).
- Ker tako lahko sami naredite arašidovo maslo. Zakaj bi sami delali arašidovo maslo, če ga lahko kupite? Ker je cenejše, brez dodatkov in brez ali s kvalitetnim oljem (kar boste pač sami not dali, po želji, lahko ga čisto izpustite, kot mi;) in ker je fino otrokom pokazat, kako kaj nastane od začetka. Vsaj moji so nori na to. In ker pridejo na okus in je treba tole kar redno delat:).
PS: ne me spraševat, zakaj ima mala krono na glavi, ok? Očitno je bila princeska in doma lahko nosijo, kar želijo, če je dovolj toplo - hranim pravila za tam, kjer je bolj nujno;).
 
Torej najprej date veliko vrečo arašidov na mizo, otroke okoli in vsakemu SVOJO posodico, kamor bodo dajali oluščene arašide. Zakaj vsak svojo, verjetno ni treba razlagat (otroci zelo radi vidijo, koliko so naredili in še kregali se ne bojo in veliko manj bo svinjarije, če si ne bojo ene posode non stop podajali med luščinami sem in tja;). Kot bi rekel Dylan: "take it from the one who tried";)
Malčkom je mogoče dobro dat več kot eno posodo:D. Ker oni mogoče ne bojo želeli ves čas luščit in bojo večinoma samo presipavali arašide iz ene v drugo - ampak dokler dajo mir, smo vsi srečni, ni tako?;) Prizanesite mu, slike so še od pomladi, ko je imel komaj 2 leti;) Zdaj že pridno pomaga:).
Ko naluščite vsaj 1 skodelico (boljše je pa več) arašidov, jih vsujte v sesekljalnik/multipaktik (moj je navadni, star ko svet, Gorenjev, lahko pa vzamete kakšno tisto čudo, ki dela vse, vendar naj reže. In jih sesekljajte čim čim bolj. Ko se bo začela masa že malo sprijemat, pa dolivajte med sekljanjem še olje (mi smo dali včasih arašidovo, včasih sončnično, ampak skoraj katerokoli nevtralno (brez močnega okusa) rastlinsko olje bo ok).
Vola! Gotovo - zdaj ga lahko namažete na kruh, naredite iz njega sladoled (ki je božanski!), kakšne kekse ali pa recimo satay omako za kitajske testenine in zelenjavo iz voka...

Opomba: od takrat sem dobila Gorenjev šejker/blender (kako se reče temu čudu po slovensko?) in navadno delam arašidovo maslo, domačo "tunelo" in podobne reči kar v njem, se mi zdi, da mičkeno bolj na fino zmelje kot multipraktik. Je pa zoprno za pucat, meni je bilo tako zelo, da sem klicala na Gorenjev servis, če se da zadevo razstavit (kar so mi toplo odsvetovali: "Narazen boste že dobila, ampak nazaj pa ne bo nikoli več tako tesnilo...", zato sem to misel opustila in si rajši izdelala orodje - kitajsko paličico zarežete v bolj ploščato paličico, s katero lahko potem krasno očistite spodnji rob pri šejkerju). Še vedno je pa fajn imet dovolj male rokice, da lahko očistite okoli rezil, tu me je pa mati narava obdarila z res otroškimi rokami:). In seveda po tem, ko delate take mastne reči not, naredite najprej čez še en navaden šejk (shake/smoothie/zmešanček, kakor hočete), ki bo imel fino aromo po oreških in vam hkrati razmastil posodo, da jo bo veliko lažje očistit:). Če imate kako čudo od napol profi šejkerjev, pa sploh krasno, ampak zaenkrat je še na listi želja za nekoč, ko bom velika, lepa pa bogata:D (torej najverjetneje ne v tem življenju;).

Opomba 2: ne boste verjeli, želja se mi je uresničila že v tem življenju, lani za rojstni dan! Malo prej je ubogi Gorenjev šejker je po nekaj nenamenskih uporabah in po res pretirani količini oreškov (4 skledice) vdal pritiskom (pregorel motor). Moram priznat, da so bili na servisu super duper in so kar mi poslali novega, niti tja mi ni bilo treba it!!! Vendar sem si morala priznat, da preveč pričakujem od reveža za ta denar... Tako je novi romal na morje in tam že naredil eno goro ledenih kav, zmešančkov in bodočih, zdaj že bivših lučk:), za kar je namenjen in zelo veselo sodeluje, vsi družinski člani pa presrečni in eden se sprašuje, zakaj ga nismo imeli že ves čas na morju:). Tu pa sem dobila Omniblenda, ki zaenkrat še dela in je preživel tudi presne torte in ma da dela še dooolgo, ker ta pa naj bi bil narejen za vsa ta težaška opravila.
 Razlika v teksturi se pozna, ne vem pa, če je ravno vredna 200€;), novi je res gladek, stari pa je imel not čutit koščke, vendar je to temnolaski celo bolj všeč! - skratka: dela lepo tudi tisto staro čudo, samo ni tako gladko maslo. Če nameravate veliko uporabljat šejker za raznorazne namaze, presne torte in druge oreškaste zadeve, ipd... pa se vam verjetno splača, da ne prekurite preveč tistih cenejših. Mi delamo vsaj 1 namaz (domač čokoladno-lešnikov, arašidovo maslo, ipd...) na mesec, pa vsaj 1-2 šejka na teden (poleti več) in všeč mi je eksperimentirat s sladicami iz suhega sadja (pogostost po navdihu;) ipd... tako da nam se je splačal:). Če pa bi samo kdaj pa kdaj naredili svojega, pa se obnese karkoli, kar reže in seklja na male kosce:).

Še to: vsi kolikortoliko ok šejkerji vam bojo tudi zmleli manjše količine semen v moko. Gorenjev ima za to že posebno posodico, v kateri lahko meljete suhe reči, kot na primer: začimbe, kavo, jaz sem ga uporabljala v glavnem, da sem iz ajde mlela ajdovo moko... V omniju pa tudi meljem oreške, samo jih pač vsujem v navadno posodo. Če meljete začimbe, zmeljite čez še kako žlico riža, da ne bo posoda dobila vonja/arome po začimbah - vsaj če meljete čili;).

Ni komentarjev: