04 marec 2021

Švedska hrana


Potujemo naprej na sever, na Švedsko, pa za odmor od skrivnostnih škatel spet malo hrane:). Seveda najbolj znane so njihove mesne kroglice v beli omaki. Zraven navadno jejo krompir - ali pire krompir ali pa "hasselback" krompir, takole narezan in pečen pri nas doma mu rečemo "krompir na ježka":

Potem so zelo znani po rostijih: to so kot neki ocvrtki/palačinkice iz naribanega krompirja, jajc in moke, ki smo jih seveda jedli, pa pozabili slikat... No, smo pa slikali (sicer zelo slabo) tipično švedsko kosilo v šoli - v ponvi pečenega osliča, krompir v oblicah in kuhan grah. Zadeva je bila presenetljivo zelo dobra (čeprav na sliki ne izgleda tako:D)!

In baje naj bi izumili "hladni bife", kjer navadno ponudijo razne mesnine, sir, kalčke in redkvice. Vem, ja, kruh bi moral bit drug, ampak smo ravno imeli francosko štruco, pa smo jo še zmaznili;).
In sladica? Na prvi sliki lahko vidite rosette ali piezzelli - to so njihovi ocvrti kekski - podobnega okusa kot krhki flancati, samo še bolj krhki in tenki. Testo je podobno testu za palačinke, vanj pomakaš posebne kovinske modelčke in jih takoj prestaviš v vroče olje, da se ocvrejo. Pri tem se razlezejo in padejo iz kovinskega držalca.
Ješ jih lahko nadevane ali same - lahko jih samo posipate s sladkorjem ali pa nadevate s slanimi ali sladkimi nadevi. Mi smo si seveda izbrali sladke nadeve - smetano, borovnice, ribez....

*Tisto držalce za piezellije je vso osamljeno čakalo že od časa "pred otroki"! Nekoč sem ga nekje videla, ni bilo drago, je bilo pa zanimivo in seveda sem ga takoj pobasala, ker sem pač zbirala take traparije (zdaj pa že vse živo imam in sem se malo umirila - rekla sem malo!:D), potem pa sem bila noseča in mi res ni pasalo cvret ničesar, saj sem bruhala že brez kakih hudih vonjav, potem z malimi otroki zraven si nisem upala cvret takih reči, kjer bi vsekakor hoteli pomagat in vrelo olje in predšolski otroci niso najboljša kombinacija... No, zdaj nam pa končno pride prav, hehe. Ampak so res dobri in mali so bili navdušeni in potem 2/3 spekli sami, hehe, to je pa prednost starejših otrok hehe:). Smo se že zmenili, da jih bomo napekli za kako zabavo, ko bojo spet dovoljene (ker zdaj baje ni dovoljeno se zabavat, haha, včasih pa res ne znajo izbirat besed:D).

 
Tudi sicer so Skandinavci znani po piškotih: spekulas keksi, očesca (eno je v temle švedskem kosilcu za malega na sliki levo spodaj (keks je po strani obrnjen, da je šlo vse not - malo že precej poje;)... vse to prihaja od tam... *Če koga zanima, kaj je za švedsko kosilce za v šolo je dobil mali: ržen  zbit kruh s semeni, kumare, redkvico (pozabila dat na sliko, ena je še spodaj), kislo smetano in tale keksek - očesce. Verjetno sem zraven dala še kakšno juho v termoski, pa se ne spomnim, ampak dokler je mraz, vedno dam še nekaj v termovko.

PS: pa še njihove ržene kruhe smo delali, o tem pa naslednjič:)

Ni komentarjev: