02 marec 2021

Danska skrivnostna škatla

Iz vzhodne Evrope gremo naprej na sever, na Dansko...

 Danci, poleg Fincev najsrečnejši ljudje, so znani po svojem "hygge", ki je neprevedljiv pojem, ki pomeni "topel občutek, ko si s svojimi ljubimi ali sam in ti je prijetno". Radi imajo korenje in povsod se prevažajo s kolesom, skratka zelo moji ljudje:). Res pa to ni tako težko, če imaš relativno milo klimo in največ 170 m višinske razlike:D.
Imajo tudi najstarejšo zastavo na svetu:

So tudi najmanj skorumpirana država na svetu in nimajo besede za "prosim". Face, kajne?

Grenlandija in Ferski otoki spadajo tehnično k Danski, če kdo ni vedel;). Ima več kot 100 otokov, veliko jih ni naseljenih.

Radi pijejo kavo in mleko, znani so pa tudi po prašičereji in seveda srčkanih pisanih hiškah in Lego kockah.
 

Zastavo sem kar narisala na karton, prav tako HYGGE, ker za to ni nekega simbola, smeška za srečne ljudi pa sem izrezala iz rumenga kartona in mu narisala nasmeh in oči. Ker so država otokov, sem namesto skrivnostne škatle, vse skupaj natresla na tole malo morje. Skodelica za kavo predstavlja kavo, seveda, vrček mleko pa seveda mleko, zraven je še pujsek (pujsov je več kot ljudi na Danskem), korenček iz filca in kos lesenega, pa naštempljano kolo in seveda lego kocke. Tiste pisane hiške bojo pa otroci sami naredili... (ali pa bom očija prosila da jih izreže)...

 

Pa seveda smo brali Andersenove pravljice... Ker je bil Hans Christian Andersen pač gotovo najbolj znan Danec, kar jih je bilo! Vsaj za moje pojme:).

 

Ni komentarjev: