10 februar 2021

Poljska hrana

Nikoli nisem pekla potic. To sem prepustila babicam, ki jih za vsak praznik pečeta in jih imamo tako več kot dovolj, zato me moji vedno prosijo za "rajši kakšno drugo sladkarijo". Vendar ima samček rad makovo potico. In zdaj smo na Poljskem... In v moji kuharski knjigi kruhov mi manjka samo še par receptov... In en od njih je za Makowic - poljski makov zvitek.

Res je, originalno ne bi smel biti pečen v tem pekaču za šarklje, ampak samo kot dolga kača in bi bil potem en tak velik dolg debel svaljek. Ampak potem bi bilo treba umivat en velik pekač... In tale silikonski je bil že zunaj... In tako lep je... In zelo malo uporabljan...
Zato sem jo spekla kar v tem. Prva slika je bila slikana takoj, ko sem ga vzela iz pečice, potem sem ga prelila še z limoninim prelivom in potresla z mandlji. Otrokom je bil ta bolj všeč od slovnske potice, mogoče zaradi preliva.

Sicer je pa zelo podobno slovenski makovi potici, samo več je rozin, pa malo bolj moker nadev (oz. sem jaz takega naredila, ker nisem imela masla in sem dala smetano in potem vse skup malo po občutku;)...
 No, izpadlo je dobro:) Tako - da mi ne bo kdo naprej metal, da ne znam potice naredit, hehe:D.
 
Ok, ok, vse lepo in prav, kaj pa "taprava hrana"? Od potife se ne da živet, če nisi Marija Antonietta... No, za kosilo smo jedli še 
- halušky - to so neki krompirjevi cmočki iz naribanega surovega ali v nekaterih receptih kuhanega krompirja, zmešanega z moko. To je kuhal oči in tolikokrat rekel "haluški", da mu je mali postavil veto na to besedo:D. Sama sem naredila zraven samo sirovo omako z gobicami - originalno bi morala bit omaka iz ovčjega sira, ampak ga nismo imeli, imeli smo pa gobe, tako da... gotovo kaki Poljaki jejo tudi gobovo omako s sirom;). Žal ni slikice, zgleda podobno kot kakšni malo bolj teksturirani njoki.
- pirožke z gobicami: piroške so včasih s š, včasih z ž in včasih imajo na koncu y, lahko so sladke ali slane in doma so povsod tam okoli... Tele naj bi bile iz Poljske.
Ostale ideje: 
lahko bi jedli še krompirjeve ploščice (platzky), pa bagle kruhke in buhtle.

Ni komentarjev: