16 februar 2021

Lanski pust

Tole pa ni naša maska, ampak je bila tako posrečena, da sem jo morala slikat in objavit;)

 Ko sem iskala slike za tole, sem ugotovila, da nikoli ne objavim nobenih mask. Kar je prav smešno! Obožujem pust! Moji mali še bolj obožujejo pust! Vsako, ampak res čisto vsako leto jim naredim maske (vsako leto pa več pomagajo tudi otroci:), vedno si izmislijo nekaj čisto originalnega in vedno je zabavno!

Leteča veverica od strani
Ampak vedno delam te maske do zadnjega trenutka (ker si navadno pozno izmislijo in ker si izmislijo neke strašno čudne zadeve, kjer moraš malo razmislit, kako boš to speljal) Potem, ko se pust že začne, pečemo krofe, imamo zabavo in takrat navadno ne pišem bloga, ko pa je vsega konec, pa maske niso več zanimive in jih "prihranim za drugo leto"... In tako vsako leto:D. Tako da se mi je nabralo že kakih 10 pustov - x3 maske... In ker je trenutno noč, otroci pa v posteljah (upam, nisem preverjala;), tudi letošnjih ne morem poslikat. Torej lanske, da bojo vsaj enkrat za pust objavljene, hehe. Punci sta bili sfinga in leteča veverica, mali pa mali princ, ampak ta dobi posebej objavo, ker je res luškano ratal in ker ima ta knjigica posebno mesto v najinih srčkih:).
Sfinga - mitološko bitje - lev s krili in človeško glavo
Če se le da, naredim iz tega, kar imamo doma in ne kupujem nič, če pa že kaj kupim, so to poceni reči, recimo tiste đabičarske flis deke, iz katerih je narejena tale veverica, na primer:
Leteča veverica fehta orehe...
Večinoma kostume recikliram, recimo iz enega pajaca, ki sem ga naredila za temnolasko, da je bila ježek, sem naslednje leto naredila veverico (navadno, tale leteča je bila kasneje).
Leteča veverica bo ravnokar skočila...
Mimogrede en nasvet vsem mladim prezaposlenim mamicam: hoodiji in pajkice so vaši najboljši prijatelji - na to se da marsikaj našit z ročnimi šivi in tako tudi hitro nazaj sparat, ko je pust mimo in bi radi, da dete tisto obleko nazaj dobi in lahko nosi za v vrtec/šolo;)... In z enim hitrim šivom lahko spremenite pravokotnik umetnega krzna  v gamaše za na roke ali noge - in že imaš leva! Ni treba, da so vsi kostumi krojeni kot tale leteča veverica...
Leteča veverica v leteči pozi
Drug nasvet: predšolski otroci se pogosto ne marajo mazat (ali se ne pustijo ali pa mislijo, da bo fajn, potem pa jih mine), zato naj bojo poslikave temu prilagojene, če si jo že omislite. Sama sem se pri malih malih tega ogibala, ko pa so bili večji in si zaželeli bolj celovite maske, pa je seveda tudi makeup prišel na vrsto. Verjetno je pa to drugače tam, kjer otroci vsak dan gledajo mamo, kako se liči in to bolj tolerirajo... moji so kar dolgo časa sovražili občutek, da imajo karkoli na obrazu, čeprav so jim bile poslikave všeč. Zdaj pa se za pusta radi namažejo (oz. jih jaz, čeprav res nisem stručko za ličenje)...
Sfinga - mitološki lev s krili in človeško glavo.
Nasvet št. 3: imejte plan B. Če nek čisto zakompliciran kostum ne bi uspel, nekaj enostavnega. Lahko da si bo plan b izmislil otrok tik preden boste šli v vrtec (se mi je zgodilo enkrat - mala je hotela bit lev in sem ji naredila pajacka, pa gamaše, kapo z grivo itd... in je bila lev - v soboto - vse lepo in prav). Ko pa smo se v torek rihtali za v vrtec, se je odločila, da bo pa kloven. Mami, ne, jaz sem bila lev v soboto, zdaj bo klovn! Torej med vrsticami: mami, naredi klovna v manj kot pol ure! No, na srečo se je dalo in še vzgojiteljicam se je zdela strašno posrečena s tistim rdečim nosom iz penaste žogice:D. Vem, da ni tak hec za vsako mamo (ali vsaka mama za take hece, kakor obrnete), ampak take male bedarije tem malim glavicam strašno dosti pomenijo...
Leteča veverica - poslikava obraza

Zdaj, ko jih ni, lahko vidite, koliko jim pomenijo vse tiste pasje procesije, na katere jih vlečemo... Dejansko kar precej... Mi gremo vsako leto na pustni karneval - večinoma na domačega, v prestolnico, včasih pa tudi kam drugam. No, letos tega seveda ni, so pa spomini, hehe. Zato je mogoče še boljše, da gledate lanske slike. Takole smo pustovali lani sredi mesta in gneče. Ampak tudi brez tega je pust zabaven!

PS: mali sicer nameravajo tudi letos kolovratit okoli in preganjat zimo, to na srečo še ni prepovedano (do 9h bomo gotovo že doma:). In se veseljo pusta! Zdaj sploh, ker je šola in jih bojo videli njihovi prijatelji! Vidite - vedno vedno vedno se da naredit vsaj malo lepo. Zdaj je bilo vse zaprto. Ok, pač niste kupili kostuma ampak ste ga naredili. Na koncu so to najbolj posrečeni kostumi, ker Elz iz Ledenega kraljestva je čisto dovolj;). In tudi klovnov z lasuljami in čarovnic. Če pa masko narediš sam, si lahko karkoli. KARKOLI!!! In vedno se doma najde nekaj kar lahko uporabiš. Včasih res rabiš še kaj, ampak tudi če tega ni, se da, samo malo drugače moraš vse obrnit. Poskusite kdaj - tudi če ni za pusta:). Zdaj je res popoln čas za take poizkuse:).

3 komentarji:

Anja pravi ...

Haha tale s soboto ena maska v torek druga je meni tako znano...
Vsako leto isto. Sem že navajena. Sano potegnemo škatlo ven potem pa kombiniramo. No zdaj že veliki dve sami.

Pri nas smo letos zaradi vpliva šole imeli Pika nogavicko - super izbira za domače ustvarjanje in recikliranje in posledično učenje sivanja tamalih. (Sliši se bolje kot je bilo ker smo bili pozni in sem na koncu mogla vse na hitro nardit in še zjutraj popravljat, ampak glavno je da jim je bilo všeč.)

Me pa prav zanima kako ste pri vas praznovali...😅

Anja pravi ...

Imam zelo podoben stil izdelovanja mask :o)

Pust je super!

veri pravi ...

Hehe, pust je super, ja! Pri nas so šli namaškarani okoli, no, če je interes, lahko objavim še letošnji pust:).
Pika Nogavička je itak en najboljših likov v zgodovini literature! Mi se vsako leto našemimo v Pike, ko gremo na Pikin festival v Velenje (ja, še vedno se fjakamo vsako leto tja (no, letos ne:D), čeprav je bilo veliko boljše, ko je bilo še ob jezeru - mogoče bo drugo leto spet tam:). Tako za idejo za male pike;).

Hehe, se mi zdi, da je ta način: porabi, kar imaš doma in improviziraj na veliko, precej priljubljen:D. Sploh letos, hehe, ko se nikomur ni dalo samo zaradi kostuma v trgovino:D.