05 februar 2021

Odprto pismo šoli

Zdaj, ko so se malo umirile strasti, ker so se najmlajši vrnili v šole in ko vse skup malo boljše dela, se lahko v miru pogovorimo o tem, kaj deluje in kaj ne...

 + Hvala, da je zdaj vse na enem mestu - ARNES se je sicer res sesuval in se še kdaj, vseeno pa je to boljše kot pa tisto iskanje in prilagajanje vsaki muhi vsake učiteljice posebej;). Hura za en sistem! Kdorkoli je v to prisilil vse učitelje, sem mu hvaležna! hvala hvala hvala hvalaaaaaaaaaa!!!!!! Vem, da so nekatere šole to imele že spomladi, za nas šele zdaj - ampak bolj pozno kot nikoli!

+ Kdrokoli se je odločil za MOODLE, hvala! Tole pošiljanje slik je bistveno lažje in se ga v 2 minutah nauči osnovnošolka! Jupiiiiii!!!! Samo da ni treba vsega mami pošiljat - meni je bilo od vse šole na domu daleč najtežje in najbolj časovno potratno pošiljanje vsega, kar je bilo treba v dokaz ali oceno poslati učiteljicam! Moodle je ZAAAAAKON!!!

+ ZOOM - je super, kadar dela in kadar lahko dobiš povezavo do njega pravi čas:). Večinoma kar dela. Fajn se je zavedat, da če ne dela arnes, v principu ne moreš do povezave do zooma, čeprav ta dela. Zdaj je ta težava večinoma rešena, vseeno pa fajn vedet za naslednjič;). In da imajo nekateri težave z internetno povezavo (sama moram potrkat na les).

En nasvet/trik: če imajo otroci "reacurring zoom meatings" - torej da imajo recimo vsako sredo ob pol devetih zoom za matematiko in je vedno ista povezava, bodite pametni in SKOPIRAJTE TO POVEZAVO V MAIL ali V NEK WORD DOKUMENT NA DESKTOP (namizje) - tako če se arnes sesuje, lahko vaše dete še vedno dostopa do linka, s katerim se poveže na zoom s svojim učiteljem in ostalimi. In še arnes razbremenimo, da ga lahko uporabljajo tisti, ki ga v tistem trenutku rabijo. Naredite to za vse predmete, kjer se bo zoom ponavljal in si ZAPIŠITE, ZA KATERI PREDMET JE KATERI ZOOM LINK - vem, da je logično, ampak v tej situaciji se včasih ne spomnimo najbolj logičnih rešitev;). Ko ste ravno pri tem, naštimajte še alarm 10 -15 minut prej, da se ponavlja vsak teden in tako bo otoku alarm sporočil, da ima zoom dokler ne bo konec koronce;).

+ Hvala vsem učiteljem in učiteljicam, ki se trudite - starši in otroci to vidimo. Imaš razredničarke, ki na razredni uri v ponedeljek zjutraj preverijo kje se komu zatika, vse sproti uredijo in če česa ne vejo, odgovorijo z "Ne vem, bom preverila in ti sporočim do jutri zjutraj" Hura za take učiteljice! Imaš učitelje, ki si vzamejo v soboto čas, da nas učijo, kako se spreminja file v pdf, ker si je to zamislila neka druga učitejlica (ni pa tega naučila otrok, seveda). In ti fajn učitelji/ce so že v šoli razlagali otrokom, kako prit do česa, ker (za razliko od ostalih in očitno vodstva šole) ti dobri učitelji ne mislijo, da bojo otroci pa kar sami vse pogruntali... Hura za take učitelje! Pri teh lahko dejansko nisi z otrokom ves čas, ker je nekdo drug tudi tam zanje. Hvala učiteljem, ki na zoomih pregledate snov, kaj so otroci naredili in delate po nekem sistemu, ker je tako otrokom in nam veliko lažje. Hvala učiteljem/icam, ki dejansko učite kot bi v razredu, da otroci zraven pišejo/delajo, ne da samo preberete power point in jih vse čaka za kasneje. Hvala razredničarkam, ki se hitro odzivate na emaile in poskušate reševat probleme po svojih močeh! Vsi vemo, da niste vsemogočne in da se je mariskatera zdaj prvič dobro spoznala z IT pošastmi, ampak hvala vsem, ki ste ugriznile v to kislo jabolko in ga prežvečile! Poznam primer, kjer se je gospa neverjetno hitro naučila in otroci to opazijo in cenijo! Hvala vsem, ki napišete JASNA navodila - to neverjetno pripomore k pouku! Zelo zelo pogosto se nam je namreč zgodilo, da tudi starša nisva razumeva navodil;). Glede na to, da sva kar izobražena in da imajo enake težave drugi, mogoče ni problem v vseh nas;).

So pa tudi drugačni učitelji, ki otrokom grozijo z neopravičenimi urami, če jih ne bo na zoomu, ki ne dela, recimo... Kar otroke (ne samo mojih, kot sem zelo jasno slišala;) spravlja v precejšnjo stisko - to ni potrebno in ne pripomore k pouku. Taista zlata razredničarka je sicer mirila male glavice, da so super, ker se tako lepo odzivajo in jim bo opravičila uro, če ne bojo mogli gor, vseeno pa jih je kar skrbelo, kaj bo, ker vse šteka, učitelj je pa napisal, da bo neopravičena. 

Dragi učitelji, trenutno je drugačen čas, vaše stare metode niso vedno najbolj uspešne (roko na srce, dostikrat tudi v razredu niso, vsaj kolikor se spomnim iz svoje šole in kolikor vidim zdaj pri svojih;). Verjamem, da se bojite, da otroci ne bi obiskovali vaših ur, vendar je mogoče dobro malo  pogledat publiko - če imaš razred pridnih 11 letnikov, ki se vsi trudijo po svojih najboljših močeh, mogoče grožnje niso ni najbolj pameten način. Ker stresa imajo zdaj res dovolj... (to je bilo pisano na začetku korone, verjetno se pa bistveno ni spremenilo, kar se tiče stresa - so se pa vsi malo navadili in je boljše.)

Imaš učitelje, ki ti rečejo, da se mora 8 letni otrok sam prijavit na računalnik, ki ga je dobil v uporabo - vem, da mora taistim učiteljicam marsikdaj kdo pomagat pri čemerkoli elektronskem (računalniki, interaktivne table ipd;), ne samo pri inštaliranju programov, vpisovanju raznih kod in podobnega, kar bi moral znat otrok, če bi se hotel vpisat... Zato je majčkeno nerealno pričakovat, da bo to otrok pa kar znal. To ga učimo mi, starši - in ene stvari so še preveč zakomplicirane, da bi ga sploh učil in jih pač narediš zanj. Otrok zelo težko dela, če se mu ves čas nekaj prižiga - moraš vpisat wifi, če hočeš sploh na net, moraš inštalirat office, moraš naredit email račun, moraš vpisat kodo za egradivo, moraš to, moraš ono... Ni da bi samo prižgal računalo in bi vse delalo. Zato to delamo mi, ker je enostavno vsega preveč za enega osemletnika! Ko bo vse super duper delalo, če kdaj bo, bojo lahko delali vse sami tudi ti mali... Dokler moraš vmes reševati tehnične probleme, pa tega ne moreš pričakovat od povprečnega osemletnika, ki doslej ni delal z računalnikom (kar vseeno večina ni - mogoče so gor igrali igrice, ampak to ni isto; vem, da imaš tudi programerske prodigije, ampak noben od njih ni na tej šoli, ok?;). V prvem valu sem mislila, da sva pač sama kriva, ker najini otroci niso veliko na računalnikih. Po pogovorih s starši in po vseh preverjanjih znanja pa mi je jasno, da nismo neka izjema in da se drugi čisto nič bolj ne znajdejo, kvečjemu manj - če bi se, ne bi nas klicali:D.

Drage učiteljice, če še same rabite pomoč pri računalnikih (roko na srce - večina učiteljic jo rabi;), prosim, zavedajte se, da mali otroci niso super bitja, ki bojo pa vse to sama znala! Spomladi se nismo bunili, ker je pač bilo vse iznenada, ok. Ampak drugi val nas ni presenetil, nanj bi lahko bili pripravljeni. Arnes je deloval že poleti (toliko kot zdaj, hehe:D), predstavili so vam ga že takrat, visokošolski zavodi so preizkusili vse možno že poleti, pa se jim pouk začne šele oktobra! Imeli smo sestanke na to temo, reševali možne probleme, do katerih še ni prišlo! Vse možno, pa bi bilo od študentov za pričakovat, da bojo znali precej več kot osnovnošolci... Zakaj pa osnovne šole niso mogle tega?

Zadeva bi se lahko zelo enostavno uredila tako, da bi vse to naredili že v šoli (preizkusili bi arnes učilnico dejansko v praksi, da bi dali že snov gor in bi jo otroci sami šli najt in vse;) in bi otroci že v času pred 2. izolacijo pošiljali domače naloge po arnesu (ki je že deloval in so vam ga predstavili) in vi bi jim dajali povratno informacijo tam in če kaj ne bi bilo v redu, bi lahko supaj uredila - ko ste še lahko bili skupaj... Res bi to zahtevalo malo truda, ampak ni, da zdaj pa tega truda ni, samo da je padel na starše.

Mimogrede mogoče bi bilo dobro Arnes RES razložit še otrokom, ne v smislu: "dali smo jih v računalniško učilnico za pol ure in vsak se je logiral not", kakor je dobesedno bilo (otroci imajo usta in govorijo - ko od več otrok iz različnih gospodinjstev slišiš isto...) - pa ste si umili roke in napisali mail staršem, kako so otroci pripravljeni na šolo na domu - dajte no, saj starši tudi nismo tako blesavi! Starši razumemo mariskaj in razumemo tudi učitelje, ki se ne znajdejo, če se trudijo. Razumemo, da je težko vodit šolo tako od daleč, vendar tudi vidimo, kje bi se dalo kaj popravit.

Lahko da bi vse skup že delalo (ok, arnes bi se sesuval, tu nimate učitelji nič, ampak mogoče bi se tudi sesuval manj, če bi ga otroci znali uporabljat in ne bi ves čas nekaj klikali - nekaj bi lahko že lepo delovalo in tega je kar precej...) Zdaj bi bilo vsem lažje... Vem, da se da, ker se v visokošolskih ustanovah preverjeno dela malo drugače;). Tako za idejo, če bo še tretji val (veliko pandemij je bilo v treh valih, da vas ne bo spet presenetilo kot cestarje sneg, ki ga vremenarji napovedujejo že 2 meseca...) Nekateri učitelji so tisti teden preden so starejši osnovnošolci ostali doma, dali nalogo za prvi teden že v šoli - če slučajno arnes ne bi delal - in kot veste, res ni... Zato je moja zlatolaska lahko naredila vse že dopoldne, temnolaska pa je celo dopoldne osveževala stran in potem celo popoldne delala za šolo... To je stvar, ki bi se jo enostavno dalo rešit (res pa mora v tem primeru učitelj pogledat, kaj bo naslednji teden prvo za naredit in to že prej napisat - ampak saj za eno uro naprej verjetno imaste narejene priprave)...

Par stvari, ki si jih starši želimo, da bi se jih učiteljice zavedale:

- 8 letni otroci še ne znajo sami naštimat celega računalnika;) Lahko si mečete pesek v oči, vendar tole šolanje na domu pomeni, da otroke učimo starši, pa čeprav jim pošljete seznam, kaj morajo otroci naredit. Saj izbrat naloge v DZ bi nekak večina od nas verjetno tudi znala;). Vem, da nekateri tudi razlagate prek zooma, nekateri pa niti ne;). Nič ni tako strašno narobe s tem, vedno sem zagovarjala svobodo, da si vsak izbere način, ki mu je najbližje in večinoma nam gre čisto ok, nekaterim je to še bolj všeč kot v šoli (mojim:D), je pa fajn, da se vsi tega zavedamo;). Osnovno šolo smo vsi naredili, tako da to lahko pomagamo, srednješolci pa si znajo znanje verjetno že sami poiskat, tako da verjamem, da bo šlo. Je pa fajn, da se vsi zavedamo, kako je zdaj s tem učenjem, samo to;). Vem, zdaj so osemletniki že v šoli, vseeno pa velja isto.

- nekateri otroci niso na socialnih omrežjih - to se pri nas na srečo ni dogajalo, vendar sem slišala, da je nekje učiteljica dajala nalogo kar po fb in kdor ni imel računa, si ga je moral naredit! Nikoli nisem bila preveč striktna glede osebnih podatkov, ampak prisila v račun na soc. omrežjih pa se mi zdi zelo zelo zelo narobe! Sploh glede na vse raziskave, ki kažejo negativni vpliv tovrstnih omrežij...

- če je vam nekaj lažje, otrokom pa težje, se je mogoče za vprašat, kaj je bolj smiselno (mogoče ni vedno najbolj smiselno to, kar je učitelju najlažje in se cel razred matra;)...

Še malo za hec za konec: takole izgleda telovadba po zoomu - izredno negibno, hehe. Lubi je komentiral, da ni čudno, da je v mlajših generacijah toliko "motoričnih debilov", če pa morajo sedet med telovadbo, hehe:D. Malo za hec;). Smo se starši zbunili in je bilo kasneje boljše, zdaj telovadijo med telovadbo - dokaz, da se da, če se hoče - ne isto, kot je v učnem načrtu, jasno, vsekakor pa veliko boljše kot sedenje. Zdaj pač nič ne bo isto, najboljše, da se s tem sprijaznimo - in poskušamo potegnit iz tega najboljše, kar se pač da, čeprav ne bo isto, ne bo tako in mogoče ne bo niti dobro. Vendar je boljše to kot pa nič. Boljše je, če se otroci 3x na teden samo raztegujejo ali poskakujejo, kot da sedijo pri miru!

PS: po vseh teh zoomih pa včasih starši veliko bolj razumemo svoje otroke - dejansko je izredno težko ostat skoncentriran, kadar učiteljica zdolgočaseno razlaga... Hkrati slišiš, kako so mali nervozni, slišiš, kako se nekateri bojijo... In se ti zasmilijo, četudi niso tvoji... Seveda slišiš tudi učiteljice, ki obupano prosijo nekoga, da neha risat po ekranu in da naj se vendar otroci pokažejo pred kamero, slišiš, kar slišijo učitelji, kako se trudijo vlečt iz otrok znanje ali kako se jim nič ne da in pri tem slišiš v glavi odmev svoje učiteljice izpred 30 let in se sprašuješ, kako se je vse spremenilo, razen OŠ učiteljic:D... Hecno je, ko te učiteljica prepričuje, kako je bilo na zoomu, ki si ga dobesedno celega slišal (in na tem koncu ni bilo ravno tako slišat;). Ne, ne stojim otrokom za hrbtom, se pa v tem stanovanju vse sliši - rajši bi, da se ne bi, pa tamali tudi (ker slišim tudi njih, če se cufajo - "mami, a moraš vse slišat?";)). 

Nikakor pa to ne velja za vse in imaš učiteljice in učitelje, ki so opozarjali na prihajajoče težave že prej in se trudili po najboljših močeh naredit čim boljše. Da ne boste mislili, da vas starši ne vidimo (čeprav je res, da se dostikrat ti, ki se trudijo, znajdejo v bojih s sistemom na obeh straneh - pri starših in pri vodstvu in sodelavcih, saj nočejo sprejet tega statusa kuo).

 Ideja vodstvu: mogoče malo bolj poslušajte ljudi, ki opozarjajo na težave, preden se te pojavijo... Vem, da taki navadno izpadejo/mo težaki, ampak  dejansko so to ljudje, ki se jim da in se trudijo!

Ni komentarjev: