22 april 2021

Oda šivanju

Ko sem bila mala, sta moja mama in sestra šli skupaj na šiviljski tečaj. Sama sem bila še premala (7 let), da bi lahko šla zraven, me je pa strašno mikalo. Mama je kupila šivalni stroj in obe sta sešili tisto reč na tečaju. Sestra ni nikoli več šivala, mama včasih kako malenkost; blazine za stole na morju ali kaj podobnega. Čez čas je mama kupila nov, modernejši stroj, ki pa je bolj kot ne sameval, ker ga ni bila navajena in ji je bil prekompliciran. Ko sem bila na faksu, sem ga vzela v roke in... začela šivat. Potem nisem več nehala:)

Tisti stroj mi je čez čas mama podarila, ker ga nobena od njiju tako in tako ni nikoli uporabljala. Imela sem ga 10 let, mnogokrat preklela, ker sem od revčke Elči (ja, je ona) hotela veliko več, kot je bila sposobna dat in jo še vedno uporabljam na morju (zdaj ne zahtevam več tako nemogočih nalog od povprečnega gospodinjskega strojčka in se zelo dobro razumeva). Doma pa sem za zlatolasko dobila nov, krasen stroj, Aurorico, ki ga ne zamenjam, ker super duper dela tudi po 12 letih neprestane uporabe! Mislim, da se nam je že v prvem letu splačala oz. vrnila svojo ceno:). Tudi v evrih, ne samo v veselju oz. tistem "neprecenljivo"...
Ko imaš otroke, se ti splača šivat. Ne me narobe razumet: ne pravim, da se cenovno splača delat stvari iz blaga, ki ga kupiš!
Pravim, da se splača znat šivat, da otrokom popraviš obleke, jih podaljšaš, iz majce s prekratkimi dolgimi rokavi narediš majco s kratkimi rokavi, itd... Če se ti malo več da, se splača šivat, da narediš tudi kakšno čisto posebno oblekico, kjer boš sicer za blago dala toliko kot bi sicer za obleko, ampak bo pa točna taka, kot si jo bo hčerkica zaželela in zraven bojo pasale legice in maska, itd... in ker bo boljši kroj, jo bo lahko veliko dlje časa nosila;) in blago je precej kvalitetnejše...
 
 Splača se šivat, da narediš sinčku dovolj ohlapne hlače, ker ne mara ničesar oprijetega (na sliki spodaj) ali tisti en in edini plašč, ki ga ima rad in dejansko nosi (celo kapuco!). Splača se šivat, če si na kantu in za blago uporabljaš predelana stara oblačila, ki ti jih ljudje z velikim veseljem prinesejo:). Če kdo ne more prit do znucanih oblačil, ki niso več za rabo, naj se mi samo oglasi, imam vire in tudi sama komot odstopim kako škatlo;). Tudi mini koščkov blaga se navadno radi znebijo, če pa jih sešiješ skup, lahko nastane prav zanimivo oblačilo. Samo malo moraš kombinirat. Tale jopa - sovica je narejena praktično iz samih ostankov, samo patent sem kupila.
 Splača se šivat. da narediš kakšno prav posebno igračko... Mala še vedno nikamor ne gre brez svoje muci, še k dediju jo vsakič vleče! Moram priznat, da so moji otroci presegli vsa moja pričakovanja glede igrač...
 
Po mojih izkušnjah so doma narejene igračke bistveno bolj ljubljene kot kupljene! Celo ne samo pri mojih otrocih... Ne vem, otroci vidijo nekaj v njih, nekaj se čuti, kot pravijo Bijelo dugme "Ima neka tajna veza..." mogoče so to mali detajli, mogoče to, da narediš točno tako igračko, kot si jo otrok želi... ne vem, ampak res je drugače. Dostikrat se mi zgodi, da sama nimam več pojma o tem, da sem komu kaj naredila, tisti/a pa mi čez nekaj let pove, kako ima še vedno rad/a to igračko... 
Splača se, ker lahko na hitro narediš kako darilce, sploh če ne smeš dajat kupljenih daril (politika tistega vrtca, na primer) ali pa če ne moreš v trgovino - včasih sem imela samo jaz ta problem, ker sem imela male otroke, ki jih nisem mogla samih pustit... zdaj imamo pa vsi ta problem, hehe:D.
Lahko na hitro sešiješ kakšno pustno masko, lahko sešiješ torbico za kosilo, po meri, da gre vse not, ker v kupljene nikoli ne gre termoska IN škatla... In še in še... (veliko projektov lahko vidite pod oznako "šivanje" na tem blogu)
In ko tako šivaš in te otroci vidijo... takrat hočejo tudi sami šivat. Ker otroci pač vedno posnemajo, kar delamo (so super ogledalo - kar želijo delat otroci, so verjetno nekje videli - ker smo zdaj 24/7 skupaj, so verjetno videli pri nas:D)... No, tako jih sedaj učim šivat in so moji poskusni zajčki za učenje, kako učit šivat:)
Ne, to ni moja Aurora, tiste jim ne dam (tudi materinska ljubezen ima svoje meje:D) - ne, resno, če imate možnost otroke učit na nečem zelo robustnem, mehanskem in neelektronskem, toplo priporočam to možnost;). Si prihranite veliko živcev in njim tečno mamo in zafecljane niti - še vedno bojo, ampak jih bo manj;).Ta stroj smo dobili kasneje od pokojne lubijeve tete in ga nekak nisem mogla dat stran, saj še dela in je fajn za učenje in za kaka "stroju neprijazna dela". Recimo šivat papir ipd...
Teh starih Bagatov kar nekaj čaka na podstrešjih in kroži po Bolhi ali podarim.si, tako da ga ni prav težko dobit, vsi se jih otepajo, čeprav so sicer dobri stroji, zelo zelo robustni in neobčutljivi! Super za začetnike! Malo gumbov, malo možnosti, ampak vse, kar za začetek rabiš. Preden se zapodite v taprvi diskont po neko đank šaro iz kitajske;). Tole dela in če boste lepo delali z njim, vam bo zvesto služil:).
Koga zanima online začetniški tečaj šivanja, hehe?:D

Ni komentarjev: