18 maj 2021

"Pasje utice"

Počasi moram počistit stare objave - vsaj tiste, ki so že končane:D, zato boste kdaj pa kdaj mogoče gledali nekam sumljivo male otroke - ampak ker jih nekateri imaste trenutno, vam bo mogoče celo všeč;)...

Da otroci obožujejo škatle, je že vsem jasno. Kaj vse znajo/se spomnijo naredit iz škatel, pa nas bo vedno presenečalo:)

Škatle pri nas so bile že vse mogoče - od avtomobilov, televizije, košarkarskega koša,... do pasjih utic.

Naši kužki radi spijo z glavico zunaj ute.
Dojenčki pa radi samo sedijo v njih in mečejo stvari ven:D. Ja, stara objava, nimamo novega člana, brez skrbi;).

3 komentarji:

Unknown pravi ...

zdravo..u bistvu sem ugotovila, da ne najdem nikjer tvojega kontakta, zato upam da ne boš jezna da ti pišem kar sem..bom kar skopirala kar sem že napisala v "mail" pa ima premalo dovoljenih znakov:)))

nate se obračam s prošnjo, ker vem da ti ne zmanjka (dobrih!) idej in predlogov..skratka..včeraj mi je na govorilnih urah učiteljica povedala da moja drugošolka bolj počasi računa do 100. Izračuna pravilno, ima predstavo vendar prepočasi..in me zanima ali imaš kakšno idejo kako to pospešit pa da se ji ne bo zamerilo kot meni ki ne maram matematie in ne znam računat na pamet-ups:) rada bi kej zanimivega ne pa vsak dan 20 računov pa čakat kdaj ji bo šlo hitreje..
hvala lepa

Katja pravi ...

Meni se zdi pomembna raznovrstnost in cim več računanja, ki ga otrok ne dojema kot vaje računanja - npr. pri kuhanju in peki, izdelovanju domačih čistil ipd. Če berete angleško, boste našli kup idej na internetu. Npr. igra "bum": Na lesene paličice napišete račune, nato igralci vlečejo paličice (kot od lučk). Če račun pravilno izračunajo, paličico obdržijo in potegnejo naslednjo, sicer jo vrnejo in je na vrsti naslednji igralec. Kdor izvleče paličico z napisom "bum" mora vse paličice vrniti. Zmaga igralec z največ paličicami. Z istimi se lahko igrate hitrostno igro in tekmuje vsak s sabo - koliko palicic dobi v 3 min. Čas beležite na list. Nato primerjate: koliko palicic več je otrok dobil npr. 7 dan v primerjavi s 1 dnem, koliko palicic je zbral v 3/5/7... dneh. Lusne so tudi "matematične zgodbe", ki si jih lahko poljubno zmisljujete, otrok pa sproti ustno računa...

veri pravi ...

Ojla, kar se računanja tiče, je res kot branje - potrebna je vaje, je pa seveda vsak otrok svoj - en eno reč hitreje osvoji, drugi pa drugo, enim je fajn ves čas nekaj računat, drugi to sovražijo.
Za te druge, ki niso sami po sebi naklonjeni prekladanju številk, je fajn, kadar jim to računanje malo "zamaskiramo" - jaz recimo velikokrat kuham neke čudne količine in je treba recept pomnožit z 1,5 - to lahko naredimo tako, da recimo ti daš recept na polovico, ona ti pa sešteje - in si izberi same take recepte;).
Pri nas se je vedno dobro obneslo, če so imeli občutek, da RES rabim številko - in sama sem se vedno trudila, da sem jim dala za izračunat kaj, kar sem res rabila - mogoče sem takrat, ko so se učili računat, več stvari numerično obravnavala, to ne rečem;), ampak ni bilo samo sebi namen (tega nihče ne mara, otroci pa sploh ne;). Lahko ti izračuna, koliko strani knjige ima še, koliko dni šole je še, pa potem koliko šolskih dni (delovnih), pa kako dolge so počitnice, pa koliko dni je še do takrat, ko greste ne morje / k babici/karkolipač... Take stvari ima "smisel" izračunat...
Upam, da kaj pomaga, se bom poskusila spomnit, kaj vse smo počeli - po pravici povedano, z malim nič kaj dosti, on rad računa, kar tako, za šalo si včasih deli števila (pa je v 3. razredu in takrat deljenja še niso jemali). S puncama pa smo več računali, je pa taprva recimo brala sama od sebe in je ni bilo treba nikoli spodbujat (drugo pa - do Harryja - večno bom hvaležna J.K. Rowling:D)...
Ampak čim več tega mimogrede - pri kuhanju je res uporabno, ker ti "nimaš časa" - včasih čisto res ne - ker kuhaš in rabiš, da ti nekdo drug to zračuna. Jaz zdaj tamalemu rečem, da naredim določeno reč, če mi prebere recept (catch 101 - večina nađih kuharic je v angleščini:D) Zvita mami;)
Najdi, kaj bi ji bilo zanimivo in kadar delata kaj takega, ji to predstavi v številkah. Na netu imaš tudi ogromno idej, kjer se združita umetnost in matematika pod "STEM" - po moji logiki je to: science, technology, engeneering and mathmatics, lahko pa da sem mimo udarila - ampak ideje vsekakor so:).

Če ima rada karte, se lahko greste remi ali tarok ali kaj takega in potem ona sešteva na koncu rezultat - in da bo res pravilno, naj prešteje oba kupčka - svojega in od nasprotnika. To se kar našteješ:)

Ena ideja, ki se je pri nas obnesla, so bile tiste palčke s fižolčki - to so imeli kar radi. Sicer tvoja punčka predstave že ima, ampak mogoče da bi jo malo bolj potegnilo.