12 november 2021

Kavica za sladkosnede

 Nisem neka kofetarica, nisem navajena kave, nikoli je ne pijem zjutraj in na splošno nisem kak kavni snob, niti nisem barista (ko sem kot študentka delala v baru so sicer zelo pohvalili mojo kavo, vendar ne vem, ali je bil kriv res ravno pravi pritisk na kavna zrnca (takrat še ni bila pakirana v tabletkah) ali jim je bila všeč kava bolj zaradi postrežbe na splošno:D)... 

Nisem načelno proti kavi, ne mislim, da bi bila v zmernih količinah škodljiva zdravim ljudiem. Jo spijem, kadar jo res rabim, torej včasih zvečer, ko se moj delovnik dobro začne:D ali če ponoči vozim kam daleč, ampak to ni pogosto. In tako nimava ravno kake hude prakse kuhanja kave, zato vzamite to objavo bolj kot navdih za nekavoljube;).

To sem jaz, kaj pa on? No, lubi je res sladek, ampak njegova kava je pa grenka! Jap, se strinjam, boljše kot obratno:D Se spomnim, ko mi je prvič skuhal kavo, ... turško! Obup! To je bila najslabša kava, kar sem jih kdaj pila!:D Malo sem bila sama kriva, saj sem izbrala nesladkano (te napake nisem nikoli več ponovila:D), ker sem imela že umite zobe... Bilo je nekje sredi faksa, ko sva se učila za bogekateri izpit, gotovo je bila kaka sistematika z milijon dolgočasnimi latinskimi imeni...  Sama turške kave še nikoli nisem pila... Moja starša sta od nekdaj prisegala na espresso in vihala nos nad turško, tako da sem dotlej poskusila samo kavo iz kafetiere, pa še ta mi je bila grenka... In potem pride on s tisto temno temno grenko čorbo! Spomnim se, da sem naredila en požirek, odložila šalco in spala dalje:D. No, takrat je to nekak šlo; ko mi je voda tekla v grlo, me je itak zbudil adrenalin in vedno sem študirala zadnjo noč (otroci, ne delajte kot jaz;))... Kasneje sem na podiplomcu rabila ob 3 frocih še kaj hujšega kot kavo:D. Na kavo se pa vseeno nikoli nisem navadila (za razliko od kavnih sladkarij, hehe, na to me ni težko navadit;).

Ampak včasih človek rabi prav kavo, tudi če sicer ni kavopivec... In tisti, ki na to grenko temno čudo nismo navajeni, nam je hitro vse pregrenko:D. V bivši službi je bila dobra kava iz avtomata; čeprav sem si večinoma vzela rajši vročo čokolado, hehe. Ampak včasih se moraš zbudit, ko gledaš kake dolgočasne tabele in ponoči nisi spal;). Ampak doma seveda nimam avtomata za kavo.

Obstaja enostavna rešitev v pripravljenih kavah, seveda. Ko sva zdaj parkrat ponoči vozila in sem delala do jutra, je lubi kupil tisto že narejeno kavo - vem, pravi kavoljubci se boste zgražali in se čisto strinjam, tisto nima okusa po pravi kavi - zato mi je pa všeč:D. Meni je všeč kavin vonj, všeč mi je okus kavinih sladic, sama kava pa... je grenka. Jaz sem pa za sladko... In tista od Minute mi je čisto dobra. Ampak mi je škoda plastike, da bi to kupovala vsakič, ko se mi zalušta ne preveč grenke kave. Tudi tisti mali kapučinčki s čokolado, ki so pakirani posebej imajo isti problem - ogromno plastike za brezveze...

Vem, da lahko tudi kavo iz kafetiere sladkaš kolikor ti paše - ampak kavokuh moraš ves čas uporabljat, če hočeš, da je kava res dobra (vsaj tako prisegata moja starša, čeprav ne vem, če ni to izgovor, da bi jo lahko vsak dan pila:D) - zna bit res kaj na tem, ker je dedijeva kava res boljša od naše, čeprav uporabljamo isto kafetiero in isto kavo (res pa je, da jo on bolj natlači:D). Ampak kakorkoli - kadar ponoči delam, si ne bom šla kuhat kave iz kafetiere, ker sem že itak zaspana in se mi to ne da. Zato takrat uporabljam instant kavo (vem, spet se bojo pravi kavosnobi zgražali;). Ampak nekak ni bila tako dobra, bolj vodena...

Potem sem šla pogledat na tisto pripravljeno kavo sestavine: 77% posneto mleko, 17% kava, 11,8% sladkor in karamelni sirup in 0,2% kakav. "Ahaaaa!!!" sem ugotovila, trik je v tem, da je več mleka in manj vode in da je seveda zadeva dovolj sladka (vem, da je veliko ljudem taka kava presladka - zato pa sem napisala za sladkosnede;). In potem sem to kavo s pomočjo malo osnovnošolske matematike lepo priredila (mimogrede, take traparije so super za učit otroke križni račun in pretvarjanje in podobno... pač najdite sladico, ki jim je všeč in poskušajte naredit domač recept, kave jim verjetno ne boste dajali... razen če se kdo še kasneje daje s temi računi;))

Torej: SLADKA KAVICA ZA POCRKLJAT

35-50 ml (cca 2-3 žlice) vroče vode
1 dobra žlička instant kave
15 g karamelnega sirupa - to je verjetno nekje 1 velika žlica, lahko pa seveda daste navaden sladkor, jaz sem ravno imela sirup za porabit, pa sem poskusila
ščepec kakava
150 ml mleka

Vodo preliješ čez kavo, vmešaš sladkor ali sirup in dodaš mleko (če hočeš toplo kavo, potem toplo mleko, saj ga je veliko več kot tiste vode in če bo iz hladilnika, bo pohladila kavo, kar je super, če hočete ledeno kavo;) - v tem primeru lahko dodate še kepico čokoladnega sladoleda - samo predlagam no;)...)

Ni komentarjev: