19 oktober 2021

Učenje šivanja in recikliranje in dobro delo hkrati

 
Tisti, ki ste že nekaj časa na tem blogu, se verjetno spomnite mojih pregovornih škatel starih cot:D. To ni kaka metafora, to je dobesedno to:D. Neuporabne, do konca zaflekane in strgane otroške oblekice, ki za nameček v veliki večini celo niso bile naše:D. (Nekaj je pa še ok dojenčkastih vmes.) Nekoč pred davnimi časi sem od prijazne mamice 4 otrok dobila kup starih zaflekanih cotk za predelavo. Bila je zelo vesela, da se jih lahko znebi, saj mi je zagotavljala, da jih nihče drug ne bi hotel. Nekatere sem popravila. Nekatere so bile celo čisto ok za doma. Nekatere pa so bile res take, da bi me kdo prijavil na CSD, če bi otroke pošiljala v svet z njimi, zato so šle na kup za predelavo v igračke, torbice, dekice, oblačila (dostikrat je hrbet  takih majic še čisto ok). In tako so čakale. In čakale... Kar nekaj let so čakale... Vmes jih je 2x poplavilo, 3x sem vse preprala, zložila, presortirala, dala v škatle... Kjer so čakale... In čakale... Da bom imela čas, da se jim posvetim... Vsake kvatre enkrat sem vzela ven en mali košček in kaj naredila iz njega. Poznalo se ni NIČ.
Vmes so moji otroci zrasli. In  zdaj te male cotke niso več dovolj niti za en rokav... In ne rabijo več toliko cotk, ker se ne polijejo več vsakič, ko kaj jejo:D. Tudi ne rabijo več toliko igračk, ker imamo punčk in podobnega res milo rečeno dovolj (prosim, ne nam jih nosit:D). In s tempom kot sem ga imela, bi to trajalo... no, če rečemo, da če bi končala dokler sem živa, bi bila to zelo optimistična napoved:D. Veliko bolj realno bi bilo, če bi rekla, da bom še kot duh naslednjih 5-10 reinkarnacij okoli hodila s škarjami in nitjo:D.

Zato smo rabili plan B. Nekaj, kar bo tale kup hitro zmanjšalo, kjer se bo hitro porabilo veliko blaga. Pa da bo uporabno. Ker so te obleke večinoma ali zelo znošene ali pa res zelo stare in iz mode, mi je bilo jasno, da tega ne bo nihče hotel - sploh po cca 20 mailih na razne naslove dobrodelnih ustanov, kdo bi želel igrače in otroške ali ženske obleke - pride objava o tem, kje jih sprejemajo in kakšne - večinoma hočejo nove ali kot nove... No, to te vsekakor niso:D
Ampak nisem jih šparala 10 let zato, da jih bom potem vrgla v kanto! Bila sem odločena, da bom naredila iz njih nekaj uporabnega, ker je to mogoče in ker je škoda planeta za kup smeti... In prišla na brilijantno idejo (vsaj meni se je tako zdelo:D). Te stare sive, potrgane trenirke in majce, otroške bodije in podobno, bova s temnolasko predelali v dekice za kužke in mucke v zavetišču. Tam vedno rabijo deke, krpe za brisanje tačk in podobno...
In tako sva se spravili. Tole zgoraj je prvi kup, tu so samo trenirke. Čakata naju še dva kupa, vsaj 3x večja, hehe. Ampak sva se lotili in zrezali vse v kose, ki jih bova potem sešili skup. Mala se na ta način uči rezat z rezalnim koleščkom na blagu, ki ga reeeees ni škoda, uči se parat, kadar najde kakšno res lepo uporabno zadrgo ali gumbe, uči se odrezat ravno in naučila se bo ravno šivat. 
 
Zakaj ji ne dam lepega blaga, revici? Zato, ker jo poznam - to je tak mali picajzl, ima rahlo perfekcionistične tendence (ki smo ji jih dokaj uspešno poskušali izbit iz glave:) in ker tudi iz svojih izkušenj vem, da sploh če si take sorte človek, da te je strah naredit napako, je boljše, da se vadiš na nečem, česar ni škoda. Potem si sproščen. In želim si, da bi se lahko sproščeno učila. Ker naučiš se z volumnom dela - več kot delaš, več se naučiš... Ni druge... In če ti je vsakega koščka grozno škoda, potem nič ne narediš... in se nič ne naučiš... in si vedno bolj frustiriran. Ko je zdaj rezala in godrnjala, da je krivo odrezala, sem ji več čas mantrala: "Lubi, ne moreš zafrknit! Ta reč bi sicer romala v smeti - ne sekiraj se, karkoli boš naredila, bo boljše kot je zdaj!" in navadno dodala: "In oči bo presrečen, ko bojo šle te škatle stran:D" In zadeva dela, lejte:
Če se tudi vi sprašujete, kam s starimi oblekami, ki jih živ bog noče in se bi mogoče radi naučili šivat - to je popolna ideja. Sama sem se naučila šivat večinoma s predelavo starih oblek - ker drugega tako nisem imela:D. In se res dobro naučiš, saj blaga ne moreš dokupit, imaš, kar imaš, navadno moraš nekaj skup sestavljat in vse skup je bolj komplicirano kot če vzameš kos kupljenega blaga. Zato pa potem boljše znaš, hehe. Naučiš se raznih aplikacij, pa prešivank, pa tega in onega... kjer lahko uporabiš male koščke blaga...  Se splača:). Pa še kužkom bo toplo:)

PS: če pa kdo slučajno pozna koga, ki bi potreboval dojenčkaste/malčkaste cotke, ki NISO "kot nove", ampak so še uporabne, pa mi le napišite, ker bi jih z veseljem komu podarila; teh trenirk res ne bi nihče hotel, ampak dojenčkaste stvari so nekatere še čisto ok, samo premale za karkoli...

4 komentarji:

Unknown pravi ...

uau..bravo, res vse pohvale za vaju..prvo za idejo, drugo pa izvedbo..
če se kdaj odločiš imeti kakšno soboto kakšen mini tečaj šivanja za naše otroke, sem js prosim prva med prijavljenimi (oz moja hči:))

veri pravi ...

Veš, da sem prav razmišljala o tem, da bi naredila en tak tečaj... Se mi zdi super, da bi se otroci (lahko tudi s starši) skup učili šivat - na tak mogoče malo bolj njim prilagojen način - pa z materiali, ki jim jih ne bo škoda...
Moram malo potipat, na blogu ali v živo, če bi še kdo prišel, pa organiziram - ta teden naj bi si naredila šivalnico, kjer bi bilo to mogoče:) - samo je en članek prišel vmes, ampak upam, da mi bo pustil še kak dan dopusta za tole zrihtat - bi bilo res luštno:)

Unknown pravi ...

No tole sem pa res vesela ce bi se izpeljalo..

veri pravi ...

Obljubim, da bomo izpeljali:) Temnolaska je navdušena nad idejo in tudi tole šivalnico imam že celo splanirano:). Trenutno me je samo tale kovid vrgel, da nisva uspela naredit:( (Sem cepljena in tudi vsi kontakti tisti teden pred boleznijo, preden je kdo pameten;). Ampak ko se pozdravim, je to že na "naredi" listi:).