21 junij 2021

Kruhki

Recept za kruhke je na dnu spodaj, če se komu ne da brat zgodbic;) Kruhke sta oblikovala zlatolasčka.
Ko so bili moji otroci še mali, so mi ljudje z večjimi otroki žugali, češ, "boš že videla, ko zrastejo, se jih pa ne da okoli prinest z raznimi malimi traparijami, hočejo ipade in najnovejši telefon in videoigrice in kar je še teh tehničnih pošasti..."
 In sem s strahom čakala, da se nam to zgodi... Ampak maladva nočeta niti pametnega telefona, kaj šele kaj drugega! Tastarejši ga je dedi kupil za rd, ampak ga ne uporablja kaj dosti. Računalnik je mala dobila, ker ga je rabila za šolo, za malega smo si ga izposodili v šoli... Nihče si ne želi kake hude elektronike... Prav čudni so, verjetno imam sama največje želje po raznoraznih tehničnih rečeh, vsi ostali so zadovoljni v smislu: "saj še dela" in "manj je, boljše je":D.
In ne boste verjeli - še vedno se jih da neverjetno osrečit s kakimi malimi traparijami - v tem primeru kruhki:). Še vedno jih radi oblikujejo po svoje... In po tihem vam moram priznat, da se mi zdi, da jih to ne bo nikoli minilo... Mene že ni - čeprav ko sem bila mala, nismo pekli kruha doma, ampak bi bila pa v 9. nebesih, če bi ga:D. In očitno je to dedno - ok, ali pa privzgojeno;) - vsekakor je šlo naprej. Rabi kdo recept, kako razveselit male in velike otroke (in tudi kakega soroditelja;), ker svež kruh imajo vsi radi, še tisti, ki sicer nismo kruharji - za nekoga, ki ni nor na kruh, ga neverjetno veliko spečem:D)...
 RECEPT
V bistvu je to izredno poceni in izredno enostavna reč - v kakšno kuhinjsko čudo, ki meša, daš 
* moko - včasih smo dajali po pol kile, zdaj je naša družina nekoliko zrasla (člani mislim, število je isto in se naj ne bi več spreminjalo:D), mešam, kar imam pri roki, kakor sem navdahnjena, kakor si mali želijo, večinoma pa je glavni razlog to, katera moka je gor in katero bi bilo treba iskat v klet (tista potem izvisi:D); bele pšenične ali pirine moke dam navadno manj, včasih je sploh ne dam, ma meni se zdi, da je kruh taka hvaležna reč, ki vedno rata...
* vodo - cca 3,5 dl na pol kile moke, če daš tudi težke moke, kar jih vedno damo, redko delam bel kruh,
* kvas - pol tavelikega zavojčka - kocke - torej 24 g, če ga boste čim manj časa vzhajali oz. lahko samo 8 g, če ga boste pustili vzhajat dlje
* sol -  eno malo poravnano žličko na pol kile moke za kake bolj sladke kruhe (koruzni, ajdov...) oz. do 2,5 žlički za kak ržen kruh
** po želji žličko sladkorja - po pravici povedano, se mi zdaj večinoma ne da it po sladkor, ker imamo za v kavo ipd. rjav sladkor, tega mi je pa škoda za krmit bakterije, belega imam pa v veliki posodi, ker je samo za pečt kdaj pa kdaj... in se mi ne da z žličko rovarit po tisti posodi:D... skratka - jaz ga velikokrat izpustim, pa je do zdaj še vedno vzhajalo - res pa imam srečo s testom, lubi pravi, da meni vse vzhaja... tako da - če imate težave z vzhajanjem, le dajte kak cuker kvasovkam - lahko je seveda tudi med ali kako drugo sladilo (samo ne umetno, seveda, tisto pa ne bo delalo, mora imet kalorije:D)
** po želji lahko dodate že zdaj ali kasneje že kakšna semena (mi obožujemo bučnice (krasno pašejo v ržen ali polnozrnat kruh), pa laneno seme (povsod paše), imamo zelo radi tudi sončnice, proso (to dvoje zelo lepo paše v koruzni kruh, sicer gre pa povsod) in sezam (tu paše, če daste v testo malo medu) in mak (mak se poda h pšeničnemu kruhu, kjer smo vodo nadomestili z mlekom)... skratka, karkoli v bistvu:D), na koščke narezane oreške (orehi super pašejo k ajdovem kruhu), suho sadje ali celo čokolado (v tem primeru dajte samo 1 žličko soli;), ali pa salamo, sir (na koščke narezano, seveda), olive (lahko so cele ali narezane) - za te reči lahko vzamete bolj slano testo. Nekateri komplicirajo z dodajanjem ostalih sestavin šele potem, ko zadeva prvič vzhaja, kar se mene tiče vzhaja tudi, če daš že takoj, zato se ne sekiram in vržem not vse, kar mislim, že takoj:D) *Če boste testo oblikovali oz. ga boste dali otrokom v obdelavo, potem je za lepe gladke obrazke in podobno domišljijsko afnarijo boljše, če zadeva nima preveč večjih koščkov trdih dodatkov (kako proso, lan, mak in sezam pa ne motijo). Za hlebec ali štruco je seveda vseeno in uživajte! 
 
Zmešajte vse skup v mašini ali na roke, pustite malo vzhajat (po navadi je dovolj že to, da vse ostalo vsi skup pospravite, pripravite moko, pekače, itd...), razdelite kruh na par delov, pomokajte pult in pustite otrokom proste roke. PO želji še enkrat vzhajajte (če se vam ne mudi preveč;) in dajte pečt na cca 220°C - čas je odvisen od velikosti vaših umetnij. To je to:)

Ni komentarjev: