O teh težavah ne vem prav veliko, ker sem imela srečo, da jih najini otroci niso imeli, zato si bom zelo pomagala z že prej omenjenimi navodili, ki smo jih dobili v šoli.
SUBVOKALIZACIJA: polglasno branje s premikanjem ustnic (kadar naj bi otrok bral potiho), saj to zavira hitro branje - tako lahko bereš samo tako hitro, kot izgovarjaš, kar je precej počasneje kot lahko sicer beremo.
REGRESIJA ALI VRAČANJE NAZAJ za nekaj besed in ponovno branje, ker nismo bili dovolj pozorni na vsebino. To se meni še vedno dogaja, kadar berem strokovne članke:D. Otrokom pomagajo vaje za koncentracijo branja, odraslim pa navadno kava:D.
SLABA KONCENTRACIJA PRI BRANJU je povezana z nezanimanjem za branje, odporom oz. premajhno motivacijo.
Na koncentracijo vplivajo zunanji in notranji dejavniki; na zunanje lahko vplivate tako, da izklopite radio in tv, ko otrok bere, se udobno namestite; če mu paše, ga vmes crkljate, da je čim bolj luštno...
Notranji dejavnik pa je motivacija in splošno počutje (če je otrok lačen, bolan itd...) To rešimo tako, da otrok bere sit in relativno spočit in da otroka na njemu primeren način motiviramo: pri našem malem deluje to, da bere to, kar ga zanima in to deluje veliko boljše kot karkoli drugega. So stvari, ki lahko pomagajo ali pa so kontra produktivne (recimo bralni listi) - ko smo bili med korono in počitnicami doma in ni bilo bralnih listov, ker nimamo printerja, je mali veliko rajši bral, samo da ni treba tega nikamor vpisovat (čeprav se midva podpiševa, vseeno to sovraži - starejša sestrica je pa to oboževala in bila ponosna na svoj list z dokazi). Različni so in bolj kot jih različno obravnavamo (glede na to, kakšni so in kaj rabijo), boljši bojo rezultati. Bralni listi so super za nekatere (en najin otrok), groza za druge (en najin otrok) in čisto vseeno, ali so ali niso (en najin otrok) :D... Kaj potem lahko vi naredite? Najdite drugo motivacijo - tako, ki bo delala za vašega otroka. Če rabite ideje, sem jih precej natresla tukaj in tukaj, tu pa so še razni predlogi za branje mimogrede.
Na koncentracijo vplivajo zunanji in notranji dejavniki; na zunanje lahko vplivate tako, da izklopite radio in tv, ko otrok bere, se udobno namestite; če mu paše, ga vmes crkljate, da je čim bolj luštno...
Notranji dejavnik pa je motivacija in splošno počutje (če je otrok lačen, bolan itd...) To rešimo tako, da otrok bere sit in relativno spočit in da otroka na njemu primeren način motiviramo: pri našem malem deluje to, da bere to, kar ga zanima in to deluje veliko boljše kot karkoli drugega. So stvari, ki lahko pomagajo ali pa so kontra produktivne (recimo bralni listi) - ko smo bili med korono in počitnicami doma in ni bilo bralnih listov, ker nimamo printerja, je mali veliko rajši bral, samo da ni treba tega nikamor vpisovat (čeprav se midva podpiševa, vseeno to sovraži - starejša sestrica je pa to oboževala in bila ponosna na svoj list z dokazi). Različni so in bolj kot jih različno obravnavamo (glede na to, kakšni so in kaj rabijo), boljši bojo rezultati. Bralni listi so super za nekatere (en najin otrok), groza za druge (en najin otrok) in čisto vseeno, ali so ali niso (en najin otrok) :D... Kaj potem lahko vi naredite? Najdite drugo motivacijo - tako, ki bo delala za vašega otroka. Če rabite ideje, sem jih precej natresla tukaj in tukaj, tu pa so še razni predlogi za branje mimogrede.
Ni komentarjev:
Objavite komentar