21 november 2015

Rangoli

Že nekaj let praznujemo  divali, ker je luškan praznik (kako bi bil praznik luči lahko drugačen;) in nam je prirasel k srcu. Začelo se je čisto spontano, ker sem jima (takrat sta bili še dve;) želela naredit en turoben deževen, meglen in mrzel dan malo svetlejši in bolj zanimiv in jima mimogrede na prijazen način pokazat, da obstajajo različne kulture in da je tudi začetek novega leta za različne dele sveta na različne dni. Potem pa so ga tako posvojili, se ga tako veselijo, me vsako leto sprašujejo že poleti, če bomo spet to delali in ker so vedno večji, lahko vsako leto malo bolj zakompliciramo zadevo...
Tako smo letos prvič delali rangoli. Kaj je to, sem izvedela tudi komaj prejšnji teden;) - oz. da se temu tako reče... To je slika iz sipkega materiala (običajno peska ali riževe moke, obarvane/ga z naravnimi barvili), običajno na tleh, blizu vhoda, da vabi njihovo boginjo dobrobiti, da jih obišče (ta naj bi hindujce obiskala 1x/leto). Sicer nismo hindujci, ampak dobri bogovi so čisto dobrodošli, predvsem je pa lepa dejavnost z malimi, tudi če ni ravno divali:). In še nestrupena je - pomembno, če imate malčke:). Mogoče čez par let pa nam bo že uspelo naredit tiste;) Ampak tudi tak rangoli je lep in zabaven:).
  Pa še okrasiš si domovanje:). Če nimate vrta, si lahko naredite tako sliko na gladki strani predpražnika (da je lažje očistit;) ali pa kar na kakšni mizici ali kredenci, itd... Mislim, da boginja zato ne bo nič užaljena, ker sem videla to tudi v videih Indijke, ki je kazala, kako se rangoli dela - one znajo delat prekrasne dizajne samo s tem, da sipljejo moko/pesek skozi prste... (mi smo sicer za prvič vzeli malo prirejeno varianto - narisali s kredo dizajn in potem samo not sipali moko, ker je to lažje za male ročice in "kao" velike (v bistvu moje niso dosti večje od temnolaskinih:D) nevešče roke;)
 Najprej si pripravite "barvo" za sipat. Mi smo delali kar z navadno belo moko, ki smo jo obarvali z rdečo papriko (za rdečo), baziliko (za zeleno), kurkumo (za rumeno) in za modro smo poizkušali z modrim barvilom za živila, pa se ni obneslo, ker je bilo tekoče in smo iz tega kasneje naredili plastelin  (več o tem drugič;) - zakaj bi šlo v smeti, če ni uspelo v prvo?
 Potem sem vse skupaj zdevala na moj ljubi leseni pladenj in odnesla ven. Na našo veliko srečo imamo na vrtu okrogel pokrov od jaška za podzemno vodo tik pred vrati, tako da smo ga lahko uporabili v ta namen:)
 S kredo sem narisala enostaven dizajn, vsak si je izbral svojo barvo (da ni bilo prerivanja in kdo bo kaj;) in smo začeli sipati moko:
 Končni rezultat je na prvi sliki in mislim, da je za prvič kar uspela:). 
 Ker otrokom en rangoli, ki smo ga delali vsi skupaj, seveda ni bil dovolj, sem jim narisala še vsakemu enega na parkirišču in so veselo sipali moko še eno uro! Medtem pa sem lahko v miru naredila Indijko za naravni kotiček, hehe:). Pride enkrat;) Je že tu.
 Na koncu so si risali še sami svoje ideje in jih posipali... Skratka - zelo luštna in okolju prijazna igrica (moka se razgradi in barvila so naravna - zaradi tega ne bo umrl noben žužek ali riba, ko bo dež spral slike v podtalnico:).
 PS: ker je bilo lepo vreme, so nam slike ostale še 1 teden! In so prav lepo poživile beton in asfalt;).

Ni komentarjev: