01 april 2013

Zajček iz kreše

Predlani smo dale kalit semena v porisane jajčne lupine, da smo dobile zelenolasa jajčka, lani se nisem pravi čas spomnila, da bi karkoli zraslo do velike noči... Letos bi pa lahko spet kaj novega, ne? Mislim novega za punci, starejši vse te trike verjetno že poznate, vseeno pa je včasih fino, če nas kdo spomni na kako simpl idejo, ki čaka in čaka, da se je bomo usmilili:).
No, letos sem se pa pravočasno spomnila:) Na veliki četrtek (torej pred veliko nočjo) smo dale kalit krešo. In to v obliki zajčka (ja, vem, v tejle gošči ga težko vidite, vam ni za zamerit, ampak otroci, ki posejejo semena, ga vidijo;). (V pomoč: zgoraj so uhlji, gleda naprej, v desno torej. Še vedno ne vidite? Kaj naj rečem - rabiš veliko domišljija:D).

Kaj rabimo? Neobhodno potrebna so samo semena (mi smo vzele vrtno krešo), voda in nek substrat (torej to, na čemer bo kreša rastla), ki mora bit dovolj vpojen, da se semena ne bojo zasušila in dovolj trden, da se ne bojo razkropila okoli. Me smo vzele vato, jo nadevale v plastično posodico (od jagod, ker se tako fajn zapre, da se vata ne izsuši, ni pa to nujno, samo večkrat je treba sicer zalit). 
* voda ja v steklenički, ki mi jo je Ronja okrasila za materinski dan:)

Punci sta seveda hoteli vse sami, edino šablono zajčka sem jaz izrezala, sicer me pa sploh ne bi rabili zraven, se mi zdi... Sami sta nadevali vato v posodico, jo zmočili, odrezali vrečko s semeni, jih potresli,... 

Torej od začetka: izrežemo šablono zajčka/ovčke/jajca/srčka za kak drug praznik... (jaz sem si ga prej skicirala, lahko pa režete direkt, ali pa si obris zajca prej skopirate od kod, če se vam ne da risat - čeprav se meni zdi hitreje in enostavneje kar skicirat, ampak smo razilčni;). Ko imamo šablono (ta je kar iz "šmir papirja", lahko pa se preseravate s kartonom ali plastično folijo, če jo nameravate večkrat uporabit, naša je bila samo za 1x uporabo), jo položimo na vato (ali zemljo ali zmočeno glino,...) in potresemo v odprtino semena. Kar ostane na šabloni, nežno potisnemo na vato, nakar dvignemo papir

in imamo nek zelo stiliziran obris zajca:D. Če se hočete it umetnost in prave proporce, potem verjetno itak ne berete tega bloga:D (ali pa, da se lahko zgražate, hehe:D). Sicer pa v tem primeru otroci ne bi imeli kaj zraven počet - vendar je precej bolj zabavno, če so zraven, sploh zanje;).

Pustimo kalit nekaj dni na toplem, vendar ne pretoplem (ne na radiatorju in ne zunaj, če nočete, da traja celo večnost), vmes pridno zalivamo, toliko da je vata mokra, vsake toliko prezračimo in na koncu sploh odpremo posodo in še bolj pridno zalivamo in to je to. Čez nekaj dni nas čaka že zelena luštna kreša, pripravljena na to, da  jo postrižemo in damo v sendvič ali solato:). Kar je že samo po sebi super, ker nam v tem času najbolj manjka vitaminov, poleg tega pa je fino to, da otroci večinoma z veseljem poizkusijo to, kar sami posejejo/skuhajo... Tudi če je čisto zeleno zelenjavno:).
Super projekt za prvo vrtnarjenje, ker:
- vedno uspe
- je hitro gotovo in ne rabiš nič posebnega
- hitro skali in otrokom ni treba dolgo čakat na rezultat
- je pridelek užiten
- je lahko simpatičen okras praznične mize

Kaj ste pa vi letos najprej sadili in sejali?

Ni komentarjev: