26 november 2020

Učenje otrok različnih starosti skupaj

Pri šoli na domu se pojavi se še en problem - ko imaš več otrok... Kako učit otroke različnih starosti skupaj? Ok, moji so še dosti skupaj (4 leta razlike med prvo in tretjim), ampak tudi to ni zanemarjljivo v šoli in tudi za večje razlike velja "princip je isti, sve su ostalo nianse"... Ne podcenjujte tamalih, marsikaj razumejo! Pa tudi ni treba, da grejo vedno do konca - pač vsak bo delal tisto, kar mu bo še všeč (razen obveznega za šolo). "Ja, potem pa ne bojo nič znali!" Se ni za bat;) Karkoli ni treba, je bistveno bolj mamljivo kot to, kar je treba;)...
1.) NAJDITE NEKAJ LEPEGA, ENOSTAVNEGA na to temo, kar bojo vsi razumeli in jim to pokažite/razložite. Mi smo ravno zadnjič "delali Fibonačija", pa da razložim kar na tem konkretnem primeru:
 Fibonačijevo zaporedje najdete v naravi marsikje - skoraj povsod, kjer se nekaj zvija v spiralo... Od praproti, storžkov, tudi hišica nautilusa je tako grajena... Poglejte okoli in poskusite najt kaj v svoji okolici na to temo - za to nam dobesedno ni bilo treba it niti iz kuhinje!

2.) Potem GRESTE VEDNO BOLJ V DETAJLE in otroci odpadajo glede na svoje trenutne sposobnosti in zanimanja - nekoga bo zadeva strašno zanimala in bo hotel vedet še več, drugemu bo dovolj samo gledat lepe slikice (na takega pri nas še čakamo - mogoče bo kak vnuk tak, hehe). 
*Kar se vas tiče - če so fraktali in Fibonaccijevo zaporedje zapisani v njihovih glavicah kot nekaj lepega - ste svoje naredili. Ni treba, da razumejo zaporedje, da ga znajo napisat ali karkoli podobnega (če jih zanima, pa seveda, super! - zna bit, da boste presenečeni;). Ampak gre samo za to, da jim je to všeč - to se vedno da;). Sploh dokler še ni treba;). Pa celo kasneje se da.
 Recimo v tem primeru sem na hitro razložila, kako zaporedje izračunaš (vedno sešteješ zadnji dve števili, da dobiš naslednje) in kako ga likovno prikažemo:
The Fibonacci sequence number of “1 000 000” One Million? | ITArray 
In potem smo se še malo igrali s krogci in risali Fibonaccijeve spirale tako in drugače... in je bilo fajn. In zdaj vsi vejo, da to obstaja in da je fajn. Ne, ne mislim, da si bojo zapomnili tole reč do takrat, ko bojo to jemali v šoli (je to šele v srednji?). Ampak vem pa, da jim bo všeč, ko jo bojo spet videli. Mogoče ne bojo niti več vedeli, zakaj... Ampak to ni pomembno. Pomembno je, da jim bo všeč;). A ni fajn, če ti je kaj v šoli všeč?;) Ne veš, zakaj, ampak ti je tista snov simpatična... To lahko naredimo, takole mimogrede;). Meni so bili integrali vedno grozno všeč, ker so me spominjali na glasbo s tisto svojo kljuko - in nič na svetu jih ne more naredit groznih (ok, razen kake multivariatne statistike mogoče... tisto res ni preveč luškano:D) - ampak nič šolskega;)...

Ni komentarjev: