27 avgust 2015

Poskusi s soncem

Če mislite, da smo zaključili s Soncem, se motite! Še milijarde let nam bo svetilo, kako bi ga mi torej odpikali v par objavah? Ker naši mali strašno radi delajo poskuse (mimogrede, a še kdo piše poizkuse ali že vsi uporabljate poskuse? Meni je prva bolj všeč, čeprav sem se pri dr. navadila na to (vem, da je oboje pravilno, ampak se mi ni dalo bockat;), ampak še vedno mi je malo tuja...), no, dokler še radi delajo poizkuse, moram seveda to izkoristit, preden jih to veselje mine in bom samo še "tečna matka, ki naj da mir":)
Najprej sem jim dala najbolj črn in najbolj neuničljiv lonec, kar jih bica premore v tej vikend kuhinji in jih poslala zajet malo morja - čisto malo, za prstek ali dva globoko (kar v praksi potem pomeni nekje 3 prstke globoko;). 
 Potem so postavili zadevo na vroče sonce in še sama sem bila presenečena, kako hitro so pridelali sol!
Že naslednje popoldne nas je pričakala čisto prava morska sol! In koliko!!! Otroci so bili starašansko ponosni, uporabili smo jo v sončnem kruhu in v gazpaču in še nekaterih drugih jedeh! Pa še je je ostalo, da so se lahko pohvalili očiju:).
Če greste na morje, res obvezen poskus! Ne gre lažje od tega in če imate na voljo takole pripekajoče sonce, deluje 100/h!
Za drug poskus so otroci na kvadrat modrega kartona naložili razne predmete: školjkice, listke, palčke in podobno in pustili čisto pri miru na žgočem soncu.
 Čez en dan nas je pričakala takale slika - žal je ta karton zelo kvaliteten in se za boga ni hotel razbarvat (kadar pa nočeš (beri: v vseh ostalih primerih), pa takoj zbledi - ko selotejp - obstajata samo dve vrsti: tisti, ki nič ne primer in tisti, ki ne gre dol)... Ampak vsaj malo se vidi:). Seveda lahko uporabite kakršnokoli obliko in barvo barvo kartona; čim bolj zanič karton, tem boljše, ker bo hitreje obledel. Kasneje sem videla, da bi lahko zadevo posprejala z malo razredčenega limoninega soka, da bi imelo sonce večji vpliv - no, pa za drugo leto:).
Naredili smo še en poskus s sončno kremo, ki smo jo namazali na karton, vendar ta žalni deloval tako, kot bi si želela, ker je bila krema sama tako bela, da se je potem na soncu posušila v bel madež in je delovalo ravno obratno - najbolj belo je bilo tam, kjer smo namazali/posprejali... 
Bomo drugo leto poskusili s šipo, ki jo namažemo (vendar sem spet skeptična, saj šipe kar precej uv žarkov odbijejo same od sebe...) No, nekaj bomo že iznašli, pa vam poročam takrat:).
Tako, ostalo pa v drugi objavi enkrat...

Ni komentarjev: