22 junij 2020

Domači spreji za odganjanje mrčesa

Na morje gremo v bicino hiško, ki ima zadaj velik vrt, ki ga pridno zalivamo. Vse lepo in prav. Samo da to pomeni tudi veliiiiko komarjev... Ko so bili otroci mali, smo bili popikani, kot da imamo hude norice! In vsako leto smo bili grozno veliki porabniki autana in podobnih strupov.
Nikoli nisem imela prav dobrega občutka pri tem, ko sem špricala svoje male s tem - saj sem jih vedno špricala zunaj, ne po obrazu, pa drugam so imeli obrnjeno glavo in kar je še teh malih trikov... ampak vseeno. Grozno dosti tega ostane na koži, kar ve vsak, ki se je že s kom lupčkal na morju;) - po rokah ali nogah ali vratu...
Kaj naredit? Vsako leto sem gledala na pinterestu te ideje, ko pa sem rabila, seveda nisem imela nič s sabo, na tistem malem otočku bogu za hrbtom, se pa seveda nič ne dobi... Ampak pred 2 letoma sem bila končno bolj organizirana in sem vzela s seboj eterična olja in prvič naredila domači sprej proti mrčesu, kar v stari špricli od autana. Delovalo je super - veliko boljše kot autan! In eterična olja niso tako salamensko strupena (čeprav niso vsa užitna), zato tudi nimajo tako negravžega okusa - dodani bonus za starše;).
Kako ga naredit? Izredno enostavno - receptov je več, jaz jih malo spreminjam in prilagajam, ker je fino, da ne dišimo celo poletje čisto enako;). Vedno pa je baza olivno olje in alkohol (cca 1:1), sama sem delala v steklenički za 60 ml, torej po 30 ml olivnega olja in 30 ml alkohola in potem v to vsaj 60 do 90 kapljic eteričnih olj. Ta so lahko v različnih kombinacijah, samo ne škrtarit z njimi, dajte toliko, kot je napisano, ok?;) Sicer ne bo delalo... Po pravici povedano ves čas malo improviziram, ampak če se prav spomnim, je tale recept je recimo fajn:
* 30 ml olivnega olja
* 30 ml alkohola (če ni drugega, bo tudi vodka ok, sama imam večkrat etanol za svoje ustvarjanje kot vodko za kaj drugega, ampak vsak po svoje, vem, da to ni ravno pravilo;)
* 30 kapljic eteričnega olja citronele ali limonske trave
* 20 kapljic rožmarinovega eteričnega olja ali poprove mete
* 20 kapljic evkaliptusovega eteričnega olja
* 10 kapljic sivkinega eteričnega olja (lavender)
* 10 kapljic eteričnega olja čajevca (teetree)

Citronela, limonska trava, evkaliptus, sivka, čajevec in rožmarin odganjajo mrčes, na splošno pa skoraj vsa eterična olja delujejo, samo da nekatera precej dlje in nekatera bistveno lepše dišijo kot druga;). Tako da si prilagodite mešanico po svoje. Dela pa zadeva res fajn, sploh če imate dobra olja, ki se ne razdišijo takoj (pa naj bojo res eterična, ne parfumska - piše, se pozna pri ceni, pa tudi dišijo čisto drugače, vsaj jaz takoj opazim razliko). Eterična olja so zdaj cel biznis, ampak sama jih kupim kar v Sanolaborju ali lekarni, pa so ok:). Za to vsekakor dobro delajo in to je glavno;)

Uživajte na morju, tisti, ki greste že zdaj! Mi bomo še malo počakali, samo k dediju bomo pa vseeno malo šli vmes:) Kar je tudi na morju, hehe:).

Ni komentarjev: