20 februar 2012

Role proti prepihu

Kako zmanjšati stroške ogrevanja, ne da bi nas zeblo? Ker sem totalni zmrzljivček, ne maram kompromisov, ki grejo na račun tega, da me zebe;). Poleg tega imamo letos spet dojenčka (in takrat ko mam jaz dojenčka, je vedno svinjsko mrzla zima, ko zakleto!), tako da prav mrzlo niti nočemo imet... Vseeno ni fer do okolja in naših otrok, da jim porabljammo neomejene količine energije, ker bojo vse to oni plačevali... Zato sem se na to pripravila že prej in naredila takele role, ki jih postavimo na stike, kjer vdira hladen zrak. Seveda jih lahko tudi kupite, ni pa nujno, da bodo točno ustrezale vašim meram in dizajnu. Če pa ste bolj škrtice ali picajzli, ki hočejo met vse čim bolj praktično, kot jaz, jih lahko naredite sami, po merah in okrasite, kot vam je drago:) in to celo take, ki se premikajo skupaj z vrati:) Mi imamo ob balkonskih vratih kužka, da nas čuva:
Tule glejte na sredo slike - vidite eno belo rolo, zatlačeno navpično ob vrata? No, to je to! Ugotovila sva, da vleče tudi ob strani vrat in sem naredila še eno rolo za tja. Pritrjena je na steno z elastiko, sešito v krog, ta pa je v steno pritrjen z žebljem.
Vse tele role so narejene iz starih dek, zvitih v svitke, potem prevezanih z vrvico, da se ne odmotavajo ob basanju v narejene "oblekice". Vse role imajo najprej "spodnjo majčko" - torej najprej je ena prevleka, ki je sešita nanje, tako da je ne dajemo dol, čezn pa je tale, okrašena in pralna, z zadrgo na dnu. Zakaj kompliciram? Zato da se da ta vrhnja prevleka prat - to je ob malih otrocih skoraj nujno;). In ker je tole basanje deke not vse prej kot prijetno, si lahko zadevo olajšamo tako, da naredimo spodnjo prevleko, ki je ves čas gor - se veliko lažje preoblači potem:)
Ampak to je ja nepraktično, ko odpiraš vrata? Niti ne, ker sem na rolo našila ježka in drugi del ježka nalepila na balkonska vrata, tako da se tala kuža ves čas sprehaja skupaj z vrati - ni ga treba potem nazaj tlačit, ko zapiraš vrata (kar je zelo praktično, ker imaš roke vedno polne - vsaj jaz...)
Na drugi strani vrat, za radiatorjem, sva na okono nalepila penasto gumo (tatami) in spodaj še eno tako rolo in moram priznat, da se vsi tile ukrepi kar poznajo:) (ne mi bit pametni, da se je zdaj pač ogrelo in da zato manj kurimo - to sem naredila še prej, ko je bilo zelo mraz:))
Zima verjetno še ni rekla zadnje besede, tako da se splača znižat stroške:)

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Malo sem se nasmejal ob temle, ker sem v otroštvu živel s tem in kar pikce dobim ko kaj takega spet zagledam. Kot vidim so PVC vrata - ne bi raje špranj zapolnili s Purpen peno? Je super filing, ko naenkrat vse role in pene lahko pospraviš in nikjer ne vleče mrzel zrak, tamali se pa komot po tleh valjajo če jim paše.

veri pravi ...

Hehe, saj se čisto strinjam s tabo, ampak je par problemčkov tukaj: visoko noseča punca, ki še nikoli ni parketa ven metala, sredi zime ni glih najbolj kvalificirana za tako delo;) Zato pač naredim to, kar znam:). Ostali pa tudi niso najbolj navdušeni nad takimi popravili;) Sicer so gospodje monterji uporabili tudi purpeno, ko so montirali not, ne vem pa, koliko so bili natančni... Okna so sicer dobra, samo sama stena je bolj slabo izolirana, tako da vleče tudi skozi stene - sploh na vogalih...
Trajna in dobra rešitev bi bila izolacija bloka (od zunaj),ampak pri nas rajši delajo lepotne popravke, to, kar je pa res treba, se je pa treba doooolgo pogajat...
To smo kar fajn rešili s tisto penasto gumo po tleh - zdaj je veliko boljše - pa tudi stiropor od znotraj je namontiral in se tudi pozna (tako da ni, da ne se ne bi nikoli nič takega delal, samo ni mu pa to glih hobi - kar čisto razumem;).